اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 286

باباشهابی: ارتباط نزدیک بین مخاطب و تئاتر ماندگاری مفاهیم را بیشتر می‌کند

خبرگزاری فارس: بازیگر نمایش«ستاره‌های جیبی» با بیان اینکه در اجرای تئاتر برای کودکان به هیچ وجه نباید جدایی بین بازیگر و مخاطب احساس شود، گفت: ارتباط نزدیک بین مخاطب و تئاتر کودک موجب ماندگاری بیشتر مفاهیم می‌شود.

باباشهابی: ارتباط نزدیک بین مخاطب و تئاتر ماندگاری مفاهیم را بیشتر می‌کند

امیر باباشهابی در حاشیه اجرای نمایش «ستاره‌های جیبی» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه این نمایش طرحی به صورت کارگاهی است که داستان پسری است که می‌خواهد با استفاده از تخیلات خود، ستاره‌های آسمان را بچیند و به آرزوهایش برسد، اظهار کرد: با چیدن ستاره‌ها نظم عالم و داستان‌ها به هم می‌خورد که با این رویکرد درصدد القای قانون طبیعت به کودکان بودیم.

وی نمایش «ستاره‌های جیبی» کاری مشارکتی با کودکان مخاطب بود، گفت: بر اساس این طرح ارتباط بین بازیگران و کودکان مخاطب بسیار نزدیک بود و مخاطبان خود را بخشی از نمایش می‌دیدند و به راحتی با کار ارتباط برقرار می‌کردند.

بازیگر نمایش «ستاره‌های جیبی» با بیان اینکه صرف استفاده از بازیگر کودک کار را کودکانه نمی‌کند، تصریح کرد: در کشورهای غربی و اروپایی در نمایش‌هایی که برای کودکان روی صحنه می‌رود شیوه مشارکتی لحاظ می‌شود یعنی از بازیگر کودک و بازیگر بزرگسال در کنار هم بهره گرفته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در اجرای تئاتر برای کودکان به هیچ وجه نباید جدایی بین بازیگر و مخاطب باشد، خاطرنشان کرد: ارتباط نزدیک بین مخاطب و تئاتر کودک موجب ماندگاری بیشتر مفاهیم هدف در ذهن کودکان می‌شود.

باباشهابی با اشاره به استقبال پرشور مردمی از برگزاری نمایش‌های مختلف در طی برگزاری جشنواره نیز گفت: شور و اشتیاق مردمی به حدی بود که شاهد بودیم برخی نمایش‌ها اجراهای فوق‌العاده نیز برگزار کردند.

وی با بیان اینکه حجم کاری و استقبال از یک جشنواره یا فستیوال بیشتر می‌شود، به تبع آن سنگینی کار نیز بالا می‌رود، افزود: زحمات بی‌شائبه مسئولان برگزار کننده در زمینه در اختیار دادن سالن‌ها و هماهنگی‌ها جای تشکر بسیار دارد.

بازیگر نمایش «ستاره‌های جیبی» در پایان سخنانش با بیان اینکه اجرای هر جشنواره یا همایش بزرگی اغلب دارای ضعف‌های کوچکی نیز هست، ابراز داشت: ضعف‌های کوتاه و مقطعی دلیلی بر متوقف کردن روند برگزاری یا رکود آن نمی‌شود.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول