اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهر:

حجاب تأثیر مستقیم بر امنیت جامعه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر با تأکید بر اهمیت و نقش حجاب در نظام اجتماعی گفت: حجاب تأثیر مستقیم بر سلامت روح، اخلاق و امنیت جامعه دارد.

حجاب تأثیر مستقیم بر امنیت جامعه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏الاسلام غلام‏رضا زاهدی در پنجمین گفتمان دینی جوان که در هنرستان دخترانه صدیقه مهدیشهر برگزار شد، با بیان اینکه حجاب تنها برای زنان نیست اما برای زنان تأکید بیشتری شده است، افزود: زنان به دلیل اینکه از موقعیت حساس و مهمی در خانواده و اجتماع برخوردار هستند و ظرافت‏ها و لطافت‏های جذب‏کننده‏ای دارند، اسلام با تأکید بیشتری نسبت به حجابشان نگاه می‏کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر خاطرنشان کرد: زن‏ها با حجاب هم در تحکیم خانواده خود و هم در تحکیم خانواده دیگران نقش بسزایی دارند و پوشیدگی و حجاب زنان تأثیر مستقیم بر سلامت روحی و اخلاقی جامعه دارد.

زاهدی بیان کرد: شرافت زن اقتضا می‏کند هنگامی که از خانه بیرون می‏رود، متین و باوقار باشد و در طرز رفتار و لباس پوشیدش هیچ‏گونه امری که باعث تحریک و تهییج شود، به‏کار نبرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: زن هر اندازه متین و باوقار و عفیف‏تر حرکت کند و خود را کمتر در معرض نمایش برای مردان قرار دهد، بر احترامش افزوده می‏شود.

وی اظهار داشت: پوشش ظاهری هر انسانی بیانگر اعتقاد درونی است و حتی می‏توان میزان اعتقاد هر کس را از روی لباسش حدس زد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر عنوان کرد: بدون اغراق می‏توان ادعا کرد که یکی از نقاط قوت دین مبین اسلام در برابر سایر ادیان و مکاتب دینی، توجه به نقش و جایگاه و کرامت زنان است.

زاهدی یادآور شد: پس از پیدایش اسلام، زنان شأن و جایگاه خاصی را به دست آوردند و شخصیتی گرامی و غیرقابل وصف همچون فاطمه زهرا(س) به عنوان تجلی شخصیت حقیقی یک زن در اسلام مورد تکریم، تمجید و ستایش همگان قرار گرفت.

وی در پایان ضمن اشاره به آیه 124 سوره نساء که می‏فرماید «کسانی که کارهای شایسته کنند چه مرد باشند یا زن، در حالی که مؤمن باشند آنان داخل بهشت می‏شوند و ذره‏ای مورد عذاب قرار نمی‏گیرند»، گفت: در دین مبین اسلام، زن پیش از آنکه یک زن باشد، یک انسان و بنده پروردگار است و زن بودن آن مقدم بر شخصیت انسانی او نیست و مرد نیز انسان و بنده خداست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر گفت: از اینجا می‏توان گفت که دین مبین اسلام در خصوص شأن و جایگاه و کرامت انسانی برای زن و مرد ارزش یکسانی قائل شده است.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول