اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار جیرفت:

فرهنگ حجاب برتر در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ حجاب برتر در جامعه نهادینه شود تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم و در بعضی موارد مشاهده می‌شود، نسبت به مقوله حجاب و عفاف بی‌توجهی‌هایی صورت می‌گیرد.

فرهنگ حجاب برتر در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سید دادخدا حسینی پیش از ظهر امروز در ستاد «صیانت از حریم امور شهروندی» در این شهرستان اظهار داشت: جلسه امروز با عنوان بحث حجاب و عفاف در راستای ترویج این فرهنگ برگزار شده است.

وی افزود: در یک زمان حجاب و عفاف به هر شکلی بود، هیچ عامل سیاسی در آن دخالت نداشت، اما دیرزمانی است که این موضوع به عنوان یکی از موضوع‌‌های سیاسی در دستور کار دولت‌های استکباری و سلطه‌طلب قرار گرفته است.

حسینی تصریح کرد: در شرع مقدس اسلام نسبت به ترویج و گسترش حجاب و عفاف توصیه‌های بسیار مفیدی شده است که البته در مقابل آن نیز معاندان و مخالفان اسلام برنامه‌های خاص خود را با تمام توان در راستای اهداف خود اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه اوایل انقلاب با حرکت و دم مسیحایی امام راحل فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ایجاد شد، ابراز داشت: به همین دلیل سران سلطه نیز در این مسیر با به‌کارگیری ابزارهای رسانه‌ای به مقابله با این فرهنگ پرداختند.

حسینی عنوان کرد: در بعضی موارد مشاهده می‌شود نسبت به مقوله حجاب و عفاف بی‌توجهی‌هایی صورت می‌گیرد و حساسیت‌ها نیز در این زمینه کم‌رنگ شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری جیرفت گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید بدانند که این جایگاه‌ها متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و آنان باید در چارچوب برنامه‌ها و اهداف نظام حرکت کنند.

حسینی با تأکید بر اینکه این وظیفه سازمانی، قانونی و شرعی مدیران است که در راستای ترویج حجاب و عفاف گام بردارند، بیان داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی از اعمال سلیقه شخصی خود در این زمینه اجتناب کنند.

وی حجاب برتر را چادر خواند و اذعان داشت: باید تلاش کنیم فرهنگ حجاب برتر در جامعه ایجاد شود تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید دستورالعمل ویژه‌ای را که در این زمینه به آن‌ها ابلاغ شده است به طور دقیق اجرایی کرده و در همین راستا ستاد «حجاب و عفاف» را در حوزه کاری خود تشکیل دهند.

وی اظهار داشت: ضعف عملکردی که در این راستا وجود دارد، هرگز از مدیران پذیرفته نیست و توجه و جدیت بیشتری را می‌طلبد.

حسینی تصریح کرد: استفاده از منشی زن برای مدیران دستگاه‌های اجرایی برازنده نظام جمهوری اسلامی و این جایگاه‌های حقوقی نبوده و در شأن سیستم تشکیلاتی آن‌ها نیست.

وی افزود: علاوه بر ترویج عفاف و حجاب باید صیانت و حفظ آن نیز مدنظر قرار گیرد تا حداقل شرایط و وضعیت موجود جامعه حفظ شود.

حسینی با تأکید بر گسترش این مقوله به ویژه در دانشگاه‌ها عنوان کرد: در این راستا ابتدا باید کارکنان و استادان دانشگاه حرکت کنند تا برای دانشجویان الگو شود.

وی ابراز داشت: هر چه فضای دانشگاه‌ها در زمینه حجاب مناسب‌تر باشد، اثر‌های مثبتی بر دانشجویان می‌گذارد و اگر نامناسب باشد، اثرهای مخرب و جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد. 

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه شرعی همگان یادآور شد و گفت: بی‌تفاوتی‌ و بی‌توجهی موجب می‌شود که فرهنگ بدحجابی گسترش یابد.

حسینی بیان داشت: باید در دستگاه‌های اجرایی، مراکز آموزشی و علمی و مجامع عمومی باید در این زمینه مراقبت بیشتری صورت گیرد تا بدحجابی در جامعه رواج پیدا نکند و موجب تشویق و ترغیب سایرین شود.

وی در بحث حجاب و عفاف اولویت را با ابزارهای تشویقی خواند و اذعان داشت: اقدامات انضباطی باید در اولویت بعدی قرار گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: کمیسیون امور بانوان فرمانداری موظف است تا از وضعیت حجاب و عفاف در دستگاه‌های اجرایی شهرستان جیرفت بازدید به عمل آورد و برترین‌ها نیز در شورای اداری اعلام شود.

وی اظهار داشت: نحوه برخورد مدیران دستگاه‌ها با کارکنان در راستای ترویج حجاب و عفاف باید به‌گونه‌ای باشد که این مقوله مورد توجه همگان قرار گیرد و هرگونه بی‌توجهی نسبت به آن تذکر داده شود.

حسینی حجاب و پوشش زنان را ضامن عفت مردان ذکر و تصریح کرد: در صورت ترویج بی‌عفتی در میان زنان، بی‌بند و باری و فساد آغاز می‌شود.

وی افزود: پیش از انقلاب گسترش بی‌حجابی به‌گونه‌ای ملموس بود که با برخورد قاطع مردم مواجه می‌شد، اما اکنون دشمنان با ابزارهای مدرن بدون اینکه هدف خود را برای مخاطب مشخص کنند، جنگ نرم به راه‌انداخته تا به اهداف خود دست یابند که مقابله با آن هوشمندی بسیاری می‌طلبد.

حسینی تصریح کرد: اما با ابراز تأسف غفلت‌هایی که صورت گرفته، زمینه فروپاشی خانواده‌ها و بروز آسیب‌های اجتماعی متعدد را به وجود آورده‌ است که می‌طلبد در این مورد کار بیشتری صورت گیرد تا ضربه نخوریم.

وی ابراز داشت: همه ما باید به عنوان یک شهروند حافظ این حرمت‌ها بود تا پوشش و پاکدامنی زنان همانند سپر محکمی برای حفظ عفت مردان قرار گیرد.

حسینی عنوان کرد: شهیدان ما در خانواده‌هایی رشد کردند که حافظ ارزش‌های اسلام و انقلاب بودند به همین دلیل باید زنان و دختران جامعه نیز پایبند به این ارزش‌ها بوده تا بستر لازم برای توسعه و ترویج سایر ارزش‌ها فراهم شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت با اشاره به اینکه دشمن ترویج بی‌حجابی و بی‌عفتی را در اولویت کاری خود قرار داده است، گفت: در صورت ترویج این مقوله به سایر اهداف خود نیز دست پیدا می‌کنند.

وی با تأکید براینکه باید تلاش کرد تا با اقدامات مثمر ثمر قبح بدحجابی و بی‌عفتی شکسته نشود، اذعان داشت: همه دستگاه‌های اجرایی باید دست به دست یکدیگر داده و با ایجاد راه‌حل‌های کاربردی تلاش کنند تا این مقوله مدبرانه رفع شود.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول