اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش جیرفت:

وضعیت حجاب در مقاطع تحصیلی جیرفت مطلوب است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت وضعیت حجاب و عفاف در مقاطع مختلف تحصیلی در این شهرستان را مطلوب خواند و گفت: راه‌اندازی نمایشگاهی در زمینه حجاب و عفاف در راستای گسترش و ترویج پوشش اسلامی در جیرفت ضروری است.

وضعیت حجاب در مقاطع تحصیلی جیرفت مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، عبدالله عسکری ظهر امروز در جلسه ستاد «صیانت از حریم امور شهروندی» پیرامون حجاب و عفاف در این شهرستان اظهار داشت: در این زمینه، جلسه‌ها و برنامه‌های خوب و فراوانی برگزار شده است، اما می‌طلبد بیشتر به سمت کاربردی کردن این هم‌اندیشی‌ها پیش رفت. 

وی وضعیت حجاب و عفاف در مقاطع مختلف تحصیلی در این شهرستان را مطلوب خواند و افزود:‌ می‌طلبد در دانشگاه‌ها نیز به این مقوله توجه بیشتری صورت گیرد تا عفت و حجاب آنان حفظ شود.

عسکری با انتقاد از این مسئله که کسی دلسوزانه آن‌گونه که باید در راستای رفع این معضل تلاش نمی‌شود، تصریح کرد: مقوله حجاب و عفاف نیز با مسائل و بازی‌های سیاسی آمیخته شده است.

وی ابراز داشت: در گذشته گزینش کارکنان دولت، دانشجویان و ... با حساسیت و سخت‌گیری‌های بیشتری صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر این گزینش‌ها بسیار سطحی و ساده شده است.

عسکری عنوان کرد: اما این امر از دستگاه‌های قضایی و انتظامی سلب مسئولیت نمی‌کند و می‌طلبد آنان نیز با جدیت بیشتری در این زمینه عمل کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت گفت: همان‌طور که در زمان دفاع مقدس، جنگ در اولویت کاری تمام مسئولان قرار داشت، اکنون نیز باید بحث فرهنگی در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

عسکری بیان داشت:‌ به تمام مدرسه‌های شهرستان جیرفت ابلاغ شده است تا هنگام نماز به مدت 20 دقیقه کلاس‌های درس تعطیل شود تا از این طریق فرهنگ نماز نیز در میان دانش‌آموزان گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه هیچ اجباری در این کار برای دانش‌آموزان وجود ندارد، اذعان داشت:‌ در صورت حضور مسئولان و معلمان مدرسه در هنگام نماز دانش‌آموزان نیز به این امر تشویق می‌‌‌شوند.

عسکری با بیان اینکه اینگونه فرهنگ‌سازی‌ها موجب دوام و ثبات نظام جمهوری اسلامی می‌‌شود، خاطرنشان کرد: بی‌عفتی و بی‌حجابی نیز زمینه نابودی آن را فراهم می‌‌آورد.

وی اظهار داشت: در جلسه‌های اولیا و مربیان در مدرسه‌ها نیز مباحثی پیرامون حجاب و عفاف بیان می‌شود تا با همکاری آن‌ها این فرهنگ در جامعه گسترش یابد.

عسکری تصریح کرد: مسئله حجاب و عفاف حق‌الله و واجب الهی است و به برنامه‌ریزی اساسی نیاز دارد که امیدواریم، مسئولان در این زمینه با جدیت بیشتری در راستای پیشبرد اهداف گام بردارند.

وی با اشاره به عدم وجود لباس‌های مناسب و اسلامی در سطح شهر افزود: می‌طلبد در راستای گسترش و ترویج پوشش اسلامی نمایشگاهی در این زمینه در شهر جیرفت برپا شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول