اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف برطرف کردن نیازهای خانواده‌های زندانیان

انجمن حمایت از زندانیان در آبیک تأسیس می‌شود

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: انجمن حمایت از زندانیان با رویکرد برطرف کردن نیازهای مادی و معنوی خانواده‌های زندانیان به صورت ویژه و رفع مشکلات زندانیان در این شهرستان تأسیس می‌شود.

انجمن حمایت از زندانیان در آبیک تأسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جواد یاوری در نخستین جلسه حمایت از زندانیان شهرستان آبیک که عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: انجمن حمایت از زندانیان درصدد است فضایی فراهم کند تا خانواده‌های زندانیان کم‌تر نبود مجرم و سرپرست خانوار را احساس کنند و کمبودهای لازم در این زمینه جبران شود.

وی افزود: گرچه زندانی دوران محکومیت خود را باید طی کند ولی تبعات آن متوجه خانواده‌ها می‌شود و با مشکلاتی مواجه خواهند بود که رفع آن مشکلات و کمبودها ضروری است.

این مسئول بیان کرد: طبق نظریه و تئوری‌های جرم‌شناسی و حقوقی جامعه باید در برابر زندانیان احساس مسئولیت کند که انجمن حمایت از زندانیان می‌تواند نوید خوبی را برای حمایت از زندانیان به همراه داشته باشد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان با انجام اقدامات منسجم و هدفمند خانواده‌های زندانیان را شناسایی و کمبودها را کشف می‌کند و خلأ بزرگ نیازهای مادی و معنویشان را برطرف می‌کند.

یاوری خاطرنشان کرد: زیر پوشش قرار دادن خانواده‌های زندانیان کار بزرگ و گسترده‌ای است ولی نمی‌خواهیم که خیلی زود به نتیجه برسیم بلکه به تدریج و به ترتیب اولویت و نیاز بیشتر در مرحله اول خانواده‌ها شناسایی و سپس نسبت به رفع نیازها اقدام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در زمینه رفع نیازهای معنوی خانواده‌های زندانیان از مشاوران اداره بهزیستی شهرستان آبیک استفاده می‌کنیم ولی در بعد رفع نیازهای مادی خانواده‌های زندانیان به مشارکت بخش خصوصی نیازمند هستیم.

این مسئول اذعان کرد: حمایت‌هایی که مجموعه دولت از انجمن حمایت از زندانیان شهرستان آبیک خواهد کرد، ارائه طریق، راهبردها، نظارت و معرفی خانواده‌ها است و پیگیر جذب خیرین و اشخاص خصوصی برای برطرف کردن مشکلات و نیازهای خانواده‌های زندانیان است.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اذعان کرد: اگر خانواده‌های زندانیان زیر پوشش و حمایت قرار گیرند علاوه بر جلوگیری از تکرار جرم زندانی، از قرار گفتن خانواده‌ها در معرض آسیب و ارتکاب جرم جلوگیری می‌شود.

یاوری ادامه داد: با حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان، در درازمدت از جرایمی که ممکن است در آینده مرتکب شوند پیشگیری می‌شود که می‌توان گام‌های مؤثری در این زمینه برداشت.

وی تصریح کرد: با هم‌فکری و هم‌اندیشی با صاحبان امور اقتصادی و صاحبان فکر و اندیشه در راستای سرمایه‌گذاری صحیح، انجمن حمایت از زندانیان می‌تواند با برخورداری از بازدهی و سود مطلوب خدمات ارزنده‌ای به خانواده‌های زندانیان ارائه کند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول