اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی خبر داد

اجرای طرح میان مدت عفاف و حجاب در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی از اجرای طرح میان مدت عفاف و حجاب در این اداره کل خبر داد.

اجرای طرح میان مدت عفاف و حجاب در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، سید جواد جعفری در جلسه کمیسیون عفاف و حجاب اظهار کرد: عفاف و حجاب یک موضوع قرآنی است در یک جامعه آرمانی اگر اخلاق و پایبندی به ارزش‌ها و دین خدا باشد خدا جامعه را به عرش اعلی می‌رساند و اگر ارزش‌ها نادیده گرفته شود جامعه نابود خواهد شد.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند درونی و نهادینه شدن آن در وجود افراد بوده و بدون شک رسیدن به این هدف نیازمند مشارکت و توجه جدی همه نهادها و دستگاه‌ها به صورت مستمر و هدفمند است.

دبیر ستاد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خراسان‌رضوی افزود: تقویت فضای موثر معنوی در جامعه با اهتمام به حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری با موضوع فرهنگ عفاف و حجاب، پیش‌گیری از ترویج مظاهر بدحجابی از طریق نظارت بر تولیدات فرهنگی و هنری، ارتقای سطح آگاهی اقشار جامعه از آثار سوء و زیانبار بی‌عفتی و بدحجابی با ابزار فرهنگی و هنری، معرفی الگوهای ارزشی در زمینه عفاف و حجاب و تشویق و ترغیب تشکل‌های فرهنگی و هنری در زمینه عفاف و حجاب و غیره از جمله اهداف اجرای این طرح در اداره‌کل است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از تیرماه آغاز شده است، اظهار داشت: وظایف دستگاه‌های مشارکت کننده در طرح به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود که وظایف عمومی آن دسته از ماموریت‌ها و رسالت‌ها اطلاق می‌شود که همه سازمان‌ها مکلف به انجام هستند و عمدتاً این گونه وظایف درون سازمانی است.

جعفری در ارتباط با وظایف تخصصی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: علاوه بر وظایف عمومی این اداره‌کل سه وظیفه اختصاصی در طرح میان مدت دارد، نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری و سینمایی، نظارت بر تشکل‌های هنری، نظارت بر تولیدات فرهنگی، هنری، سینمایی و مطبوعاتی از جمله این وظایف تخصصی است.

وی افزود: تولیدات فرهنگی و هنری مغایر بر ارزش‌های اسلامی بر سلامت جامعه تاثیر منفی دارد.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول