اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم:

نمایشگاه دائمی فرش در قم احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار قم گفت: احداث نمایشگاه دائمی فرش در استان قم از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که موجب توسعه صادرات این کالای پرارزش می‌شود.

نمایشگاه دائمی فرش در قم احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید رضا دهناد پیش از ظهر امروز در همایش تولید صادراتی، محور توسعه استان قم اظهار کرد: شرایط ویژه اقتصادی که امروز در کشور ما به وجود آمده است، ناشی از کینه‌توزی دشمنان است.

وی ادامه داد: البته کینه‌توزی دشمن چیزی نیست که به چند سال اخیر منحصر شده باشد و اگر تاریخ 200 ساله کشورمان را مطالعه کنیم، متوجه می‌شویم که در این سال‌ها دشمنان ما همواره به دنبال راهی برای تسلط به این کشور بودند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم ابراز داشت: در طول تاریخ قدرتمندان برای تسلط بر منابع ایران همواره با هم به رقابت ‌‌پرداخته‌اند.

وی با اشاره به مشکلات متعددی که دشمنان برای کشور به وجود آورده‌اند خاطر نشان کرد: آخرین حربه‌ای که در این زمینه استفاده شد، مسئله تحریم‌ها بود.

دهناد گفت: تحریم‌هایی که امروز علیه کشورمان اعمال می‌شود آنچنان گسترده است که اگر برای هر کشور دیگری اعمال می‌شد آن کشور را فلج می‌کرد اما نظام اسلامی ریشه‌ای مستحکم دارد.

وی بیان داشت: اینکه رهبر انقلاب در سال‌های اخیر نوک پیکان سیاست‌های نظام را به سوی مسائل اقتصادی سوق داده‌اند نشان‌دهنده اهمیت این هجمه همه‌جانبه است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم خاطر نشان کرد: دولت امروز تمام‌قد در مسئله اقتصادی وارد شده و دیگر بخش‌ها نیز باید در این امر به کمک دولت بیایند.

وی با بیان اینکه گاهی نقد سیاست‌ها به تنهایی کافی نیست ابراز داشت: باید تمام کسانی که به نحوی می‌توانند تأثیرگذار باشند در این حوزه وارد میدان شوند.

دهناد با اشاره به اینکه صادرات محور توسعه و موتور محرکه اقتصاد است اظهار کرد: باید در عرصه اقتصاد به صادرات نگاه ویژه‌ای شود.

وی گفت: امروز برای پیشروی در عرصه اقتصادی مانند زمان هشت سال جنگ تحمیلی به طراحی‌های ویژه نیاز داریم تا بتوانیم در این جنگ پیروز شویم.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم افزود: همانطور که در جنگ تحمیلی در برابر تمام فشارها و توطئه‌ها بدون کمک دیگر کشورها ایستادیم و راه خود را برای پیروزی‌های بزرگ‌تر باز کردیم، امروز نیز باید با مقاومت همه‌جانبه اقتصادی افق‌های روشنی در برابر ملت ایران ایجاد کنیم.

دهناد خاطر نشان کرد: اگر امروز نگاه دوباره‌ای به شرایط هشت سال جنگ تحمیلی بیندازیم، متوجه می‌شویم که در این هشت سال ملت ایران با طراحی‌های ویژه و روش‌های خارج از عرف توانست بر دشمن خود چیره شود و امروز نیز این طراحی‌های ویژه در عرصه اقتصادی باید به کمک ما بیاید.

وی گفت: در شرایط جنگ امام خمینی(ره) وظیفه همه را در میدان جنگ تعریف کرده بود و امروز نیز بخش‌های مختلف کشور باید باور کنند که مانند آن زمان در عرصه اقتصادی وظایف سنگینی دارند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم اظهار کرد: امیدواریم ملت ایران از گردنه تحریم‌ها به سلامت عبور کرده و پس از عبور از این مرحله ما در معادلات جهانی نقش ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی با اشاره به وضعیت صادرات در استان قم عنوان داشت: آمارها نشان می‌دهد در چند سال اخیر استان قم رشد خوبی در صادرات غیر نفتی داشته است.

دهناد اظهار کرد: استان قم موقعیت ویژه‌ای از لحاظ اقتصادی دارد و می‌تواند حجم صادرات خود را بسیار بیش از آنچه امروز هست، افزایش دهد.

وی ادامه داد: برای حمایت از عرصه صادرات در استان قم بنا بر این شده که مجوز صادرات به افراد توانمند حوزه اقتصادی داده شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم ابراز داشت: توسعه حمل و نقل ریلی و احداث فرودگاه بین‌المللی از دیگر اقداماتی است که در استان قم در حال انجام بوده و می‌تواند کمک خوبی برای صادرکنندگان محسوب شود.

وی با اشاره به اینکه مقدمات احداث نمایشگاه دائمی در استان قم فراهم شده است گفت: احداث نمایشگاه تخصصی فرش در استان قم از دیگر اقداماتی است که در آینده موجب توسعه صادرات این محصول پرارزش می‌شود.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول