اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی قزوین خبر داد

تولید 24 هزار تن تخم مرغ در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 24 هزار و 650 تن تخم مرغ در این استان تولید شد.

تولید 24 هزار تن تخم مرغ در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، یوسف جلوخانی گفت: این میزان تخم مرغ از 45 واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت 6 میلیون و 361 هزار و 400 قطعه تولید شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به شعار «هر انسان سالم یک تخم مرغ در روز» گفت: سرانه مصرف این محصول 10 کیلوگرم است که باید با تشویق و ترویج مصرف آن و حمایت‌های لازم از این بخش مصرف آن را به نرم جهانی 18 کیلوگرم رساند.

جلوخانی ادامه داد: تخم مرغ یکی از کامل‌ترین و فراوان‌ترین غذاهای پروتئینی است که بعد از شیر جایگاه دوم را در تغذیه اقشار جامعه دارد.

وی به فواید و مزایای مصرف تخم مرغ اشاره و بیان کرد: در تخم مرغ 35 عنصر مختلف وجود دارد که زرده آن برای حفظ حافظه، رشد اطفال و قوای از دست رفته مؤثر است.

جلوخانی ادامه داد: تاکنون 16 نوع مواد در سفیده تخم مرغ کشف شده که این مواد می‌توانند قسمت اعظم احتیاج بدن انسان را برای رشد و نمو و نوسازی عضلات تأمین کنند.

انتهای پیام/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول