اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی کرمان:

مراکز تولید تخم‌مرغ غیر بهداشتی تعطیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: مراکز تولید و بسته‌بندی تخم‌مرغ غیر بهداشتی، فاقد درج مشخصات و تاریخ تولید غیر فعال می‌شوند.

مراکز تولید تخم‌مرغ غیر بهداشتی تعطیل می‌شوند

مینا قاضی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان از ساماندهی مراکز تولید و بسته‌بندی تخم‌مرغ در راستای اجرای طرح تضمین سلامت و کیفیت فرآورده‌های خام دامی در کرمان خبر داد.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه تخم‌مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی و از کالاهای اصلی سبد مصرفی خانوار است، اظهار داشت: ساماندهی و بهداشتی کردن مراکز تولید و بسته‌بندی یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی محسوب می‌شود.

وی نخستین گام اجرای این طرح را نظارت بیشتر بر مرحله تولید تخم‌مرغ در مرغداری‌ها دانست و بیان داشت: در این مرحله وضعیت بهداشتی مزرعه مرغ تخم‌گذار از طریق بازدید میدانی و نمونه‌برداری از آب و خوراک مصرفی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قاضی‌زاده افزود: برای مزارعی که طی این بازدیدها دارای شرایط لازم تشخیص داده شدند، پروانه بهداشتی صادر می‌شود و از ادامه فعالیت مزارع فاقد استانداردهای لازم جلوگیری می‌شود.

مشاور مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در مورد نظارت بر مراکز بسته‌بندی تخم‌مرغ ابراز داشت: به منظور توزیع بهداشتی تخم‌مرغ در سطح استان کرمان توصیه‌های لازم به منظور بهسازی کارگاه‌های بسته‌بندی تخم‌مرغ وابسته به مزارع مذکور، تأمین امکانات و تجهیزات لازم و بهداشت کارگران بسته‌بندی به این مراکز صورت پذیرفته است.

این مسئول دامپزشکی کرمان خاطرنشان کرد: همچنین برای هر مزرعه مهلت قانونی برای اجرای توصیه‌های مذکور داده شده که پس از اتمام این مهلت قانونی مراکز تولید و بسته‌بندی تخم‌مرغ غیر بهداشتی، فاقد درج مشخصات و تاریخ تولید غیر فعال می‌شوند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به مشخصات و ویژگی‌های تخم‌مرغ سالم تصریح کرد: پوسته خارجی تخم‌مرغ باید تمیز، عاری از هر گونه آلودگی، ترک خوردگی و شکستگی باشد.

قاضی‌زاده گفت: همچنین محتویات شامل زرده و سفیده باید عاری از هر گونه بوی خارجی گندیدگی یا علائم فساد باشند و تخم‌مرغ باید در بسته‌بندی‌های دارای مشخصات تولید کننده، تاریخ تولید و عرضه باشد و تخم‌مرغ باید در دمای یخچال "0 تا 4 درجه" نگهداری شود.

مشاور مدیرکل و رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: شهروندان استان کرمان در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شبکه دامپزشکی شهرستان خود و یا با شماره 1512-0341 تماس حاصل کنند و شماره پیامک 3000231512 نیز برای دریافت شکایات مردمی فعال است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول