اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک - 258

پراس: گروه‌های تئاتر کودک ایرانی از گروه‌های خارجی چیزی کم ندارند

خبرگزاری فارس: مدیر تولید گروه نمایشی آلمان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان ایرانی بسیار پر انرژی هستند و با دل و جان روی صحنه کار می‌کنند و چیزی کم از گروه‌های خارجی ندارند.

پراس: گروه‌های تئاتر کودک ایرانی از گروه‌های خارجی چیزی کم ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، لوتس پراس مدیر تولید و مدیر روابط عمومی نمایش «فوتبالیست» که از کشور آلمان در این جشنواره شرکت کرده افزود: قبل از آمدن به ایران هیچ تصوری از چگونگی کار گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان ایرانی نداشتم اما تصور می‌کردم نمایش‌های آنها سیاسی یا خیلی جدی باشد اما وقتی به تماشای نمایش‌های آنها نشستم کاملاً مخالف آنچه تصور می‌کردم را مشاهده کردم و با تماشای نمایش‌های ایرانی به هیجان آمدم.

وی در پاسخ به این پرسش که تئاتر کودک و نوجوان ایران را در مقایسه با تئاتر کودک و نوجوان آلمان چطور ارزیابی می‌کند، گفت: به اعتقاد من حتی می‌توان گفت که سطح کیفی نمایش‌های ایرانی نسبت به تئاتر کودک و نوجوان آلمان بالاتر است.

مدیر تولید نمایش «فوتبالیست» تصریح کرد: کلاس کار آن قدر بالا بود که واقعاً فکر نمی‌کنم نمایش‌های ایرانی چیزی از نمایش‌های دیگر کشورها کم داشته باشد، چرا که نمایش‌ها در ایران با کمترین امکانات بیشترین تاثیر را می‌گذارند.

وی که تا روز چهارم جشنواره به تماشای پنج نمایش ایرانی نشسته است، ادامه داد: تصور می‌کنم هر بار که بازیگران ایرانی روی صحنه می‌روند فکر می‌کنند برای نخستین بار است که نمایش را اجرا می‌کنند، این احساس خیلی برای تماشاگر تئاتر جالب است چون اجرا برای او کسل‌کننده نمی‌شود، به خصوص بازیگران خردسال نمایش‌ها به بهترین شکل کار خود را انجام می‌دهند و دیالوگ‌های خود را بیان می‌کنند.

پراس که به مدت 10 سال است به عنوان مدیر تولید، این گروه را همراهی می‌کند، با بیان اینکه کیفیت برگزاری جشنواره در سطح بالایی است، اظهار داشت: جشنواره سازماندهی خیلی خوبی داشت، همیشه باید از آلمانی‌ها بپرسید که برنامه‌ریزی و سازماندهی یک جشنواره چه طور است و من به عنوان یک آلمانی می‌گویم که کیفیت برگزاری جشنواره خوب است.

وی افزود: نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی با تعداد زیادی از تماشاگر و به خوبی اجرا می‌شوند و در این چند روز فهمیدم که تماشاگران ایرانی با هر سطح درآمدی که داشته باشند می‌توانند به تماشای تئاترهای صحنه‌ای یا خیابانی بنشینند.

مدیر تولید گروه نمایشی آلمان ادامه داد: تنها مشکلی که در جشنواره وجود داشت این بود که در بعضی مواقع تماشاگرانی بیش از ظرفیت سالن به تماشای نمایش‌ها می‌نشستند که دید کافی برای تماشای نمایش نداشتند، از طرف دیگر باند‌های صدای سالن هم در جای مناسبی قرار داده نشده به همین دلیل صدا را بالا می‌برند در حالی که اگر جای باند درست باشد، نیازی به بالا بردن میزان صدا نیست.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول