اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی اداره‌کل جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی:

حوادث غیرمترقبه تولید انگور در خراسان‌شمالی را کاهش داد

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی اداره‌کل جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی با اشاره به پیش‌بینی برداشت 190 هزار تن انگور در این استان، گفت: این میزان پیش‌بینی برداشت به دلیل حوادث غیرمترقبه با کاهش مواجه خواهد بود.

حوادث غیرمترقبه تولید انگور در خراسان‌شمالی را کاهش داد

حیدر نامور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه سال گذشته 180 هزار تن انگور در خراسان‌شمالی برداشت شد، اظهار کرد: البته امسال نیز در صورت نبود حوادث غیرمترقبه و خسارات به طور حتم میزان تولید انگور بالای 190 هزار تن می‌رسید.

وی افزود:‌ طی هفته‌های آینده میزان برگشت دقیق انگور از تاکستان‌های استان مشخص خواهد شد.

نامور با بیان اینکه خراسان‌شمالی با وجود آنکه 5/6 درصد از مساحت زیر کشت انگور در سطح کشور را دارد، گفت: با این وجود سهم تولید انگور این استان در کشور 5/10 درصد است.

وی سطح زیر کشت انگور در خراسان‌شمالی را 18 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: چندین ارقام انگور در خراسان‌شمالی وجود داشته که مهم‌ترین آن انگور بی‌دانه‌کش و انگور کلاهداری است.

مدیر باغبانی اداره‌کل جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی با بیان اینکه انگور بی‌‌دانه‌کش عمدتاً در شهرستان‌های فاروج و شیروان تولید می‌شود، گفت: حدود هشت هزار هکتار از اراضی زیر کشت انگور خراسان‌شمالی را این نوع تشکیل می‌دهد.

وی همچنین انگور کلاهداری را با 9 هزار هکتار سطح زیر کشت مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: این نوع انگور عمدتاً در منطقه بدرانلو تولید می‌شود.

نامور، خراسان‌شمالی را از استان‌های مهم تولید انگور در کشور برشمرد و گفت:‌ البته باید برای ارزش افزوده این محصول، واحدهای فرآوری به میزان لازم در استان ایجاد شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول