اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم خواستار شد

ارتقای توانمندی تیم‌های امدادی برای امدادرسانی در حوادث

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: به منظور کاهش اثرات بلایای طبیعی باید توانمندی‌های خود را در زمینه آموزش مردم بیشتر کرده و توان تیم‌های امدادی را افزایش دهیم.

ارتقای توانمندی تیم‌های امدادی برای امدادرسانی در حوادث

به گزارش خبرگزاری فارس از قم خلیل‌الله سائلی ظهر امروز در یک نشست خبری با اشاره به فرا رسیدن هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: آموزش و پیشگیری مهم‌ترین و مؤثرترین راه برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در هنگام بروز حادثه است.

وی افزود: چگونگی مقابله با حوادث و بحران، استفاده از فرصت و نحوه آموزش صحیح در هنگام بروز حادثه از مهم‌ترین اقداماتی است که باید به تمام مردم و آحاد جامعه آموزش داده شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: باید سطح دانش امدادی افراد را ارتقا داده و اطلاعات امدادی آنان را به روز کنیم تا بتوانیم با آمادگی لازم در هنگام بروز حادثه و بحران گام مؤثری برداریم.

سائلی تصریح کرد: در حال حاضر 80 درصد از یگان امدادی استان قم بازسازی شده و تا پایان سال جاری نیز 20 درصد باقی‌مانده بازسازی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از نرم‌افزار آموزش همگانی، بهره‌مندی از جراید، مطبوعات و صدا و سیما و انواع وسائل ارتباط جمعی فرصت مناسبی برای سرعت بخشیدن برنامه‌های آموزشی در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم یادآور شد: استان قم در هنگام بروز حادثه زلزله تبریز به عنوان نخستین استان کمک‌های امدادی خود را در قالب هفت دستگاه کامیون و تریلر متشکل از انواع چادر و مواد غذایی کنسرو شده به منطقه زلزله زده ارسال کرد و نسبت به اعزام تیم 16 نفره امداد و نجات، اعزام هفت دستگاه انواع آمبولانس و دستگاه زنده‌‌یاب اقدام کرد.

سائلی اذعان کرد: برگزاری نمایشگاه تجهیزات امداد و نجات، اجرای طرح ارمغان مهر در روستاها و مدارس محروم،‌ انتشار فراخوان عضویت در دانشگا‌ه، تاسیس و راه‌اندازی کانون دانشجویی در دانشگاه پیام نور و... از جمله برنامه‌‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان قم است.

وی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان قم افزود: برگزاری نمایشگاه عکس، برپایی مسابقات نقاشی در مهدهای کودک، ‌برگزاری مانور زلزله، برگزاری همایش نقش بانوان در مدیریت بحران و برگزاری مانور ساعت صفر توسط تیم‌های تخصصی کوهستان از جمله فعالیت‌هایی است که توسط معاونت‌‌های مختلف جمعیت هلال احمر در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان قم انجام می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول