اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استان اردبیل:

استان اردبیل کانون حوادث غیرمترقبه

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استان اردبیل گفت: مناطق مختلف استان اردبیل به کانون وقوع بلایای طبیعی شناخته شده است به طوریکه در این استان از گونه‌های مختلف بلایا و آسیب‌های طبیعی رخ می‌دهد.

استان اردبیل کانون حوادث غیرمترقبه

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی عصر امروز در نشست ایمنی مدارس که به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: سالانه بیش از صدها حادثه طبیعی و غیرطبیعی اعم از زلزله، تگرگ، سیل، رانش و... در این استان رخ می‌دهد که گاه وقوع آنها خسارات و تلفاتی را نیز به همراه دارد.

وی با یادآوری اینکه در مقابله با این حوادث رسیدن به مرز آمادگی و همچنین فرهنگ‌سازی و آموزش مردم جزو الزامات و ضرورت‌ها است، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین شیوه‌ها در کاهش آثار بلایای طبیعی اجرای برنامه‌های آموزشی، تقویت توان امدادی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده به عنوان اولویت برنامه‌ها در کاهش آثار و بلایای طبیعی به شمار می‌رود.

اسلامی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های تدارک دیده شده هفته کاهش بلایای طبیعی از 15 تا 21 مهر ماه اشاره کرد و افزود: در این هفته شاهد برگزاری مانور اسکان اضطراری در اردبیل می‌باشیم که در قالب این مانور سعی می‌شود با جدیدترین امکانات و تجهیزات توانمندی نیروها مورد سنجش قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر با همکاری سایر دستگاه‌ها در برگزاری این مانور یاریگر ما هستند که در این مانور سعی می‌شود برنامه‌های مختلفی اجرایی شده و نحوه استقرار نیروها، امدادرسانی آنها به صورت عملیاتی مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرد.

وی ضرورت راه‌اندازی شهرک اسکان اضطراری و همچنین مقاوم‌سازی و توسعه ساختمان‌های آتش‌نشانی را ضروری خواند و اضافه کرد: تکمیل و احداث سالن‌های چند منظوره و اجرای طرح جامع مدیریت بحران استان از برنامه‌های اولویت‌داری است که این اداره کل با هدف تقویت مباحث مرتبط به ویژه کاستن از حوادث و نگرانی‌های احتمالی به انجام آن اقدام می‌کند.

به گزارش فارس، مدیرکل بحران استان اردبیل موفقیت استان اردبیل را در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان زلزله مرداد ماه اهر و هریس و ورزقان را یادآور شد و بیان کرد: نیروهای امداد و نجات ما به عنوان اولین نیروهای حاضر در محل کار امداد و نجات خود را انجام دادند به طوریکه واکنش سریع آنها به این رخداد موفقیتی بی‌نظیر برای استان به همراه داشته است.

اسلامی از آغاز بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده اهر خبر داد و یادآور شد: ‌قرار است بنیاد مسکن استان اردبیل بیش از یک‌هزار و 800 واحد مسکن را در 19 روستای آسیب‌دیده از زلزله عهده‌دار شده و به تکمیل آن اقدام کنند.

وی در ادامه سخنان خود همچنین به اقدام مثبت دولت نهم و دهم در مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی اشاره کرد و گفت:‌ دولت با ارایه تسهیلات ویژه سعی کرده است با مقاوم کردن خانه‌های کم دوام و بی‌دوام روستایی منازل آنها را در برابر خطرات و آسیب‌ها بیمه کند.

در این نشست رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل نیز ضرورت آموزش کودکان و نوجوانان و جوانان را در آمادگی بهتر برای مقابله با حوادث مختلف یادآور شد و افزود: برنامه‌های آموزشی خوبی در مدارس در سال‌های اخیر انجام شده که برگزاری مانور زلزله در مدارس از آن جمله است.

کریم‌الله جدی اظهار داشت: ما به یک آگاهی‌بخشی واقعی در خانواده‌ها و فرزندانشان نیاز داریم تا آنها بتوانند با واقع‌بینی و شناخت حقیقی از حوادث به مقابله با حوادث احتمالی اقدام کنند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول