اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه‌ نخست سال جاری

حوادث ویژه‌ شهرستان سمیرم 80 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: سرپرست فوریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان سمیرم گفت: در شش ماهه‌ نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حوادث ویژه‌ شهرستان سمیرم 80 درصد کاهش یافت.

حوادث ویژه‌ شهرستان سمیرم 80 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، علی خاکباز اظهار کرد: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی سمیرم در شش ماهه‌ نخست سال جاری به 999 مأموریت اعزام شدند که از این تعداد، 668 مورد در مناطق شهری و 331 مورد در مناطق جاده‌ای بوده است.

وی تعداد موارد منجر به بستری را 404 نفر عنوان کرد و افزود: در این مدت تعداد مأموریت‌های انجام شده مربوط به حوادث تصادفی و غیرتصادفی به ترتیب 384 و 614 مورد بوده است.

سرپرست فوریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان سمیرم، تعداد حوادث رانندگی رخ داده در نقاط شهری و جاده‌ای را به ترتیب 161 و  223حادثه دانست و تصریح کرد: در ششماه ابتدای امسال، تصادفات این شهرستان جان چهار نفر را در صحنه‌ حادثه گرفت؛ همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی، بیشترین موارد اورژانس غیرتصادفی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به کاهش 30 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادف در شش ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، عنوان کرد: در شش ماهه‌ نخست سال گذشته 18 حادثه‌ ویژه‌ اورژانسی در شهرستان سمیرم رخ داد که این عدد با کاهش 80 درصدی به 10 حادثه‌ ویژه در سال جاری رسید.

خاکباز اظهار کرد: واحد آموزش مرکز فوریت‌های پزشکی سمیرم در این مدت با برگزاری دوره‌ آموزشی تریاژ ESI برای پرسنل درمانی بیمارستان سیدالشهدا(ع) و کارشناسان فوریت‌های پزشکی و نیز برگزاری دوره‌ آموزشی احیای قلبی ریوی مقدماتی برای امدادگران هلال احمر شهرستان، تعداد 47 نفر را در قالب طرح بها با مهارت‌های نامبرده آشنا کردند.

وی یادآور شد: مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان سمیرم با برخورداری از چهار پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، یک اتاق فرمان و 30 پرسنل تخصصی فوریت‌های پزشکی در حال ارائه‌ خدمات به امداد خواهان حوادث است.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول