اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

آموزش رمز مقابله با حوادث مخاطره‌آمیز است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: آموزش مهم‌ترین رمز مقابله با حوادث مخاطره آمیز است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

آموزش رمز مقابله با حوادث مخاطره‌آمیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین علی‌اکبر زینالو در همایش مدیریت در بحران‌های طبیعی و پدافند غیر عامل که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر آشنایی درست و مناسب با اثرات بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی کسب شود، می‌توانیم آسیب‌ها را کم کرده و با برنامه‌ریزی مناسب مدیریت مؤثری در این گونه مواقع داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری و آمادگی نقش مهمی در مدیریت بحران‌ها دارد افزود: اگر آموزش‌های لازم به موقع در اختیار مردم قرار بگیرد و تمامی افراد از این گونه آموزش‌ها با خبر باشند، می‌تواند تا حد زیادی آسیب‌های حاصل از این خطرات را کاهش داد.

زینالو با اشاره به اینکه کشورمان در تقسیم‌بندی کشورهایی قرار دارد که حادثه‌های زیادی در آن اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: در بحث پدافندهای غیر عامل نیز باید آموزش را به عنوان یکی از ارکان جلوگیری از خطرات به عنوان یک اصل در نظر گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه مدیریت بحران در دانشگاه علوم پزشکی قزوین تشکیل شده، افزود: باید داشته‌هایمان را پیش از مواقع بحران با اصول مناسب آموزشی پیوند دهیم و آن را در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

زینالو با بیان اینکه آموزش در همه زمینه‌ها می‌تواند بهترین راه برای پیشگیری قلمداد شود، تأکید کرد: این مسئله در هنگام مدیریت بحران به مراتب نقش حساس و مهم‌تری را ایفا می‌کند و اصول مناسب آموزش می‌تواند نیمی از خسارات احتمالی ناشی از حوادث را کاهش دهد.

وی همچنین توجه به ساخت و سازها را یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی در بحث آموزش‌های لازم برای جلوگیری از حوادث طبیعی و غیر طبیعی دانست و افزود: با توجه به اصول مناسب زیرسازی ساختمان‌ها در هنگام بروز حوادث مطمئنا خسارت‌های کم‌تری را شاهد خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در ادامه با بیان اینکه حادثه خبر نمی‌کند خاطرنشان کرد: در مواقع حوادث و بلاهای طبیعی و غیر طبیعی همه دستگاه‌ها و به ویژه مراکز خدماتی و درمانی باید با رعایت اصول مناسب آموزش، نقش مهم و پررنگ خود را در کاهش صدمات و خسارات به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول