اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه باکو:

صهیونیزم در ماجرای قره‌باغ و حوادث اخیر جمهوری‌ آذربایجان دخیل است

خبرگزاری فارس: پژوهشگر و استاد دانشگاه باکو با بیان اینکه صهیونیست‌ها هم در قره‌باغ و هم در حوادث اخیر آذربایجان دخیل هستند، گفت: قره‌باغ بخش جداناپذیر از جمهوری آذربایجان است و نیروهای ارمنی این منطقه را اشغال کرده‌اند.

صهیونیزم در ماجرای قره‌باغ و حوادث اخیر جمهوری‌ آذربایجان دخیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی، پروفسور آیدین قاراباغلی در نشست بررسی آخرین تحولات حقوق بشر در منطقه قفقاز که در محل خانه ستارخان برگزار شد، با اشاره به فاجعه قره‌باغ اظهار کرد: برای نابودی هر ملتی، گذشته آن را نابود می‌کنند و در همین راستا تاکنون بیش از 5 هزار نام و مکان جغرافیایی که ریشه آذری داشته در ارمنستان تخریب شده است.

وی با بیان اینکه امروز محدوده قفقاز زیر سایه آتش و جنگ است، افزود: ملت‌ها اگر از هم دور باشند دشمنان به راحتی می‌توانند آنها را حذف کنند و به همین دلیل ما باید با هم باشیم و وحدت خود را حفظ کنیم.

این پژوهشگر آذری با بیان اینکه صهیونیست‌ها هم در قره‌باغ و هم در حوادث اخیر آذربایجان دخیل هستند، افزود: قره‌باغ بخش جداناپذیر از جمهوری آذربایجان است و نیروهای ارمنی این منطقه را اشغال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شواهد زیادی از نقض حقوق بشر در این منطقه به مجامع بین‌المللی ارائه شده است، افزود: اعمال ارامنه و عمال خارجی‌اشان در ارتکاب فجایع قره‌باغ ضمن آنکه نمونه آشکار از نقض وقیحانه حقوق بشر و بی‌اعتنایی بی‌شرمانه به قوانین حقوق بین‌المللی به شمار می‌آید، با کنوانسیون‌های مختلف ژنو، منشور جهانی حقوق بشر، منشور جهانی کودکان و زنان ضدیت آشکار دارد.

پروفسور قاراباغلی به نسل‌کشی صورت گرفته در قره‌باغ اشاره کرد و افزود: فاجعه‌ای که در سال 1992 توسط ارمنیان در شهر «خوجالی» پدید آمد تنها یک عمل تروریستی عادی نیست بلکه جنایتی است بی‌سابقه علیه تمام بشریت که نیاز به موشکافی دارد.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول