اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حوادث غیرمترقبه خوزستان خبر داد

انجام مطالعات جامع برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حوادث غیرمترقبه خوزستان از انجام مطالعات جامع در راستای کاهش اثرات بلایای طبیعی در خوزستان خبر داد و گفت: این مطالعات به پایان رسیده است.

انجام مطالعات جامع برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در خوزستان

محمدرضا آملازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: بلایای طبیعی از جمله اتفاقاتی هستند که قابل پیش‌بینی نیست و به این دلیل باید برای کاهش اثرات این بلایا برنامه‌ریزی زیربنایی و جامعی انجام شود.

وی افزود: در سال گذشته اعتبار 10 میلیارد ریالی برای مطالعات در بخش حوادث غیرمترقبه اختصاص داده شد که همه این اعتبار جذب شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطالعات انجام شده درباره طرح جامع خطرپذیری، مطالعه طرح جامع دفع آب‌های سطحی، مطالعات آسیب‌پذیری و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی، مقاوم سازی زیرساخت‌های شهری با محوریت شهرستان مسجدسلیمان، آسیب‌پذیری بیمارستان‌‌های خوزستان، مطالعات کاهش اثرات خشکسالی در خوزستان، مطالعات کاهش اثرات صاعقه و نشست زمین در برخی از مناطق شهری در شهرهای استان خوزستان بوده است.

* افزایش 40 درصدی پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای

آملازاده با اشاره به اینکه بخش اعظم حوادث در جاده‌های خوزستان منجر به مرگ می‌شود افزود: برای کاهش مرگ در جاده‌های استان خوزستان احداث پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای را در دستور کار قرار دادیم و در این باره نیز بسیار موفق بوده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر در سطح استان خوزستان بیش از 750 پایگاه امداد جاده‌ای وجود دارد که این آمار در دو سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش داشته است.

مدیر کل حوادث غیرمترقبه خوزستان تاکید کرد: در سطح شهرهای خوزستان نیز جمعیت هلال احمر پایگاه‌هایی احداث کرده‌ که در سه بخش دریایی، هوایی و جاده‌ای در حال فعالیت هستند.

این مسئول اضافه کرد: احداث این پایگاه‌های می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در کاهش تلفات جاده‌ای خواهد داشت و به این دلیل چنین اقدامی در دستور قرار گرفت.

* آموزش 200 هزار نفر در خوزستان

آملازاده تاکید کرد: بیشترین مسئله‌ای که می‌تواند در راستای کاهش اثرات بلایای طبیعی در کشور تاثیر داشته باشد آموزش همگانی در این باره است.

وی عنوان کرد: به این منظور در یک سال گذشته 200 هزار نفر در سطح استان خوزستان آموز‌ش‌های لازم را در این باره فراگرفته‌اند.

مدیر کل حوادث غیرمترقبه خوزستان افزود: مردم خوزستان آموزش‌های لازم را برای کاهش تلفات به صورت عملی در دافع مقدس تجربه کرده‌اند ولی آنچه در این باره مهم است سرعت عملی است که باید در این باره لحاظ شود.

* پرداخت خسارت 3 هزار و 430 میلیارد ریالی در خوزستان

این مسئول با اشاره به اینکه بیشترین آسیب‌های وارده در خوزستان از خشکسالی است، ادامه داد: در 30 سال گذشته بیشترین خسارت‌هایی که در خوزستان از بلایای طبیعی به مردم وارد شده است از خشکسالی بوده و سیلاب و صاعقه در مقام‌های دوم و سوم قرار دارند.

آملازاده تاکید کرد: بیمه کشاورزی تاحدی می‌تواند مشکلات در این بخش را کاهش دهد و به این دلیل تا کنون بیش از 3 هزار و 430 میلیارد ریال خسارت در خوزستان توسط بیمه‌های دولتی به مردم و کشاورزان پرداخت شده است که در نوع خود بی‌نظیر است.

مدیر کل حوادث غیرمترقبه خوزستان ابراز داشت: باید در راستای کاهش اثرات بلایای طبیعی در کشور و استان برنامه‌ریزی جامع‌تری در نظر گرفته شود.

* مقاوم‌سازی 150 هزار واحد مسکن روستایی

وی با اشاره به اینکه باید ایمن سازی در واحدهای مسکونی را در دستور کار قرار دهیم، تصریح کرد: باید ایمن‌سازی واحدهای مسکونی به ویژه مسکن‌های روستایی را در دستور کار قرار دهیم و به این دلیل باید در این باره اقدامی سریع انجام شود.

این مسئول با اشاره برخی آمار در این باره یادآور شد: در شرایط کنونی بیش از 200 هزار واحد مسکونی در روستاهای خوزستان وجود دارد که 150 هزار واحد آن نیازمند مقاوم‌سازی است و به این دلیل چنین امری در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان قرار گرفته است.

مدیر کل حوادث غیرمترقبه خوزستان افزود: 50 درصد واحدهای نیازمند به مقاوم‌سازی در خوزستان وام دریافت کرده و مقاوم‌سازی شده‌اند و باید در راستای مقاوم‌سازی دیگر واحدهای نیازمند به مقاوم‌سازی اقدام کرد.

آملازاده ادامه داد: در حال حاضر 42 هزار واحد مسکونی در خوزستان مقاوم‌سازی شده و بیش از 34 هزار واحد دیگر باید مقاوم‌سازی شود.

* ساخت 13 سالن حوادث غیرمترقبه در خوزستان

مدیر کل حوادث غیرمترقبه خوزستان عنوان کرد: در شرایط کنونی 13 سالن حوادث غیرمترقبه در خوزستان برای آموزش و کاهش اثرات بلایای طبیعی ساخته شده است.

وی درباره اعتبار هزینه شده در این باره متذکر شد: برای ساخت این سالن‌های چندمنظوره بیش از 140 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

آملازاده در پایان اذعان داشت: بر اساس مطالعات انجام شده در 30 سال گذشته بزرگ‌ترین زلزله اتفاق افتاده در خوزستان 401 ریشتر بوده است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول