اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان صورت می‌گیرد

تدوین طرح تشکیل اتحادیه شهرداری‌های مجاور رودخانه‌های کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان گفت: این سازمان برای جلوگیری از بحران‌های رودخانه‌ای کشور و تبادل تجارب شهرداری‌ها، در حال تدوین طرح پیشنهادی تشکیل اتحادیه شهرداری‌های مجاور رودخانه‌های کشور است.

تدوین طرح تشکیل اتحادیه شهرداری‌های مجاور رودخانه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان، سعید ذاکراصفهانی در بازدید از چند پروژه عمرانی، رودخانه زاینده رود را اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل حفظ محیط زیست استان و تنظیم‌کننده اکوسیستم منطقه دانست و با اشاره به خشکی چند سال اخیر اظهار کرد: متاسفانه به دلیل خشکسالی پنج سال اخیر، زاینده رود با بحران‌هایی مواجه شده و در حال حاضر برای انتقال آب به رودخانه مراحل ابتدایی تونل بهشت آباد آغاز شده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع آب در قرآن کریم گفت: خداوند در آیات متعدد انسان را به تفکر در آب و شکرگزاری این نعمت بزرگ یادآور شده و این آیات گواه آن است که آب خیر ثابت و پایداری برای بشریت و کره زمین دارد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان همچنین ضمن اشاره به اینکه بزرگ‌ترین تمدن‌های بشری در کنار رودخانه‌ها تشکیل شده و در ایران باستان نیز تمدن ایرانی در کنار رودهای بزرگی چون کارون و زاینده رود شکل گرفته است، افزود: ساکنان شهرهای پیرامون رودخانه‌ها در کشور هر ساله با چالش‌ها و بحران‌های مختلف از جمله سیلاب و خشکسالی مواجه هستند که مدیران شهری می‌توانند با تبادل تجربه بین شهرهای حاشیه رودخانه‌ها در نقاط مختلف کشور از برخی مشکلات جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان به منظور جلوگیری از برخی بحران‌های رودخانه‌ای در کشور و همچنین تبادل تجارب شهرداری‌ها، در حال تدوین طرح پیشنهادی تشکیل اتحادیه شهرداری‌های مجاور رودخانه‌های کشور است.

ذاکراصفهانی تصریح کرد: انتظار داریم با تشکیل این اتحادیه بتوان راهکارهای مناسبی برای برون‌رفت از برخی مشکلات پیرامون رودخانه‌ها اتخاذ کرد.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول