اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل تاکید کرد

ضرورت جذب 16 میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تا 15 روز آینده باید میزان جذب تسهیلات بخش کشاورزی از 11 میلیارد تومان رقم فعلی به 16 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

ضرورت جذب 16 میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: مقرر شده جلسات کارگروه کشاورزی هر 15 روز یک بار، جلسات صیانت از تولید هر هفته و جلسات شورای اشتغال نیز هر 15 روز یک بار برگزار شود.

وی تصریح کرد: ما کارگروه‌های زیر مجموعه شورای برنامه‌ریزی استان را انضباط خاصی بخشیدیم تا جلسات آن به صورت مستمر برگزار شود.

وی به پرونده‌های ارسالی از شهرستان‌ها با رقم بالای 30 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: در مجموع از شش شهرستان استان اردبیل 31 طرح بالای 30 میلیون تومان برای استفاده از تسهیلات بخش کشاورزی ارسال شده است که مورد تصویب اعضای کارگروه قرار گرفت.

این مسئول بیان داشت: در شهرستان اردبیل پنج طرح شامل سه طرح تامین سرمایه در گردش و دو طرح احداثی وجود دارد که اغلب مربوط به خرید ادوات کشاورزی  و احداث و توسعه مرغداری گوشتی است که با موافقت اعضا و بانک مصوب شد.

استاندار اردبیل افزود: از شهرستان مشگین‌شهر نیز دو طرح بالای 30 میلیون تومان در قالب مرغ مادر گوشتی و احداث و توسعه باغات به این کارگروه ارسال شده که انتظار داریم با تصویب آن اشتغال مولد در این حوزه ارتقا یابد.

نیکزاد تعداد طرح‌های شهرستان نمین را هشت مورد با رقم بالای 30 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: سه مورد از این طرح‌ها نیاز به سرمایه در گردش دارد،  دو مورد خرید ادوات کشاورزی، دو مورد احداثی و یک مورد نیز نیمه تمام است.

وی در پاسخ به اظهارات مدیر شعب بانک کشاورزی استان که کارخانه تراکتور‌سازی تبریز تا اطلاع ثانوی فروش محصول را متوقف کرده است، گفت: ما تا 15 روز آینده این موضوع را مورد پیگیری و رصد قرار می‌دهیم و اگر قرار باشد کارخانه محصولی را به فروش نرساند از هفته آینده به طور موقت طرح‌های خرید تراکتور و ادوات کشاورزی را متوقف می‌کنیم.

این مسئول تصریح کرد: به نظر می‌رسد مسئولان جهاد کشاورزی رایزنی‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند تا به فضل الهی مشکل خاصی در تامین تراکتور و ادوات کشاورزی وجود نداشته باشد.

استاندار اردبیل به سه پروژه بالای 30 میلیون تومانی سرعین شامل پرواربندی گوساله و خرید تراکتور اشاره کرد و افزود: شهرستان بیله‌سوار نیز 11 پرونده را در این زمینه ارسال کرده که اغلب مربوط به خرید تراکتور و ادوات کشاورزی است.

نیکزاد به سه پرونده شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: این پرونده‌ها شامل دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و احداثی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از دلسوزی اعضای کارگروه کشاورزی در توسعه بخش کشاورزی قدردانی کرد و گفت: ما در عرصه جنگ اقتصادی و تحریم اجانب قرار داریم که رونق دادن به تولید و بخش کشاورزی یک جهاد مقدس است.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: دشمن از بابت نظامی نمی‌تواند برای این کشور مشکل به وجود آورد چرا که توانمندی و قدرت نظامی ما بازدارنده است.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول