اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

5 پرونده صنایع وابسته به بخش کشاورزی مجوز تسهیلات گرفتند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: در استان اردبیل پنج پرونده صنایع وابسته به بخش کشاورزی مجوز تسهیلات گرفتند.

5 پرونده صنایع وابسته به بخش کشاورزی مجوز تسهیلات گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه توسعه زیربناهای بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: واحدهای درخواست کننده مجوز رب گوجه فرنگی و پوره، روغن‌کشی اردبیل، بسته‌بندی عسل، سیلوی گندم و آرد‌سازی برای راه اندازی مجموعه‌های خود که پیش از این از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز گرفتند با نظر مساعد اعضا به عنوان صنایع وابسته بخش کشاورزی معرفی شده و تسهیلات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

وی افزود: بررسی این طرح‌ها نقطه نظرات مختلفی را به همراه داشت به طوری که اعضا به شرطی با اعطای تسهیلات سرمایه در گردش با کارخانه روغن نباتی اردبیل موافقت کردند که این کارخانه مواد اولیه خود را که شامل کلزا و سویا است از استان اردبیل خریداری کند.

استاندار اردبیل بیان داشت: اعضا بعد از بحث و بررسی مختلف در وابسته بودن این صنایع به بخش کشاورزی اعلام کردند باید مواد اولیه این کارخانه از منطقه مغان تامین شود.

این مسئول ادامه داد: کارخانه بسته‌بندی عسل یک میلیارد تومان درخواست سرمایه در گردش کرده بود که اعضا با آن موافقت کردند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص تسهیلات مورد نیاز برای واحدهای صنعتی و فرآوری سیب‌زمینی و بسته‌بندی و صادرات آن خبر داد و گفت: کل پرداختی ما در بخش کشاورزی در چند ماه گذشته 11 میلیارد تومان بود که این رقم بسیار اندک بوده که باید به سرعت این پرداختی‌ها تقویت شود.

نیکزاد بیان داشت: باید تا 15 روز آینده پرداختی بخش کشاورزی از 11 میلیارد تومان افزایش یافته و حداقل به 15 میلیارد تومان برسد تا با اشتغال مولد در این بخش به افزایش تولید و شکسته شدن آثار تحریم‌ها کمکی مستقیم شود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از ارسال 3 هزار طرح زیر 30 میلیون تومان به بانک‌های عامل استان اردبیل خبر داد.

وی به مجموع طرح‌های معرفی شده با رقم پایین‌تر از 30 میلیون تومان به بانک‌ها اشاره کرد و گفت: از ابتدای فعالیت کارگروه تاکنون 529 طرح از اردبیل، 339 طرح از بیله‌سوار و 387 طرح از پارس‌آباد، 428 طرح از خلخال، 175 طرح از کوثر، 225 طرح از گرمی، 297 طرح از مشگین‌شهر، 69 طرح از سرعین، 449 طرح از نمین و 128 طرح از نیر به بانک‌ها ارسال شده که در مجموع 3 هزار و 56 پرونده با رقم پایین‌تر از 30 میلیون تومان برای برخورداری از تسهیلات کشاورزی به بانک عامل معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود بیان داشت: 13 طرح نیز در قالب سرمایه در گردش زیر 30 میلیون تومان در سرفصل سرمایه در گردش به بانک کشاورزی معرفی شده که در مجموع این طرح‌ها زمینه اشتغال 401 نفر را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول