اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تحلیل غلامعلی افروز از افزایش طلاق در جامعه

افزایش طلاق منجر به کاهش جمعیت می‌شود / اهل بیت سرمشق زندگی باشند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه در مقابل تهاجم فرهنگی باید فرهنگ اصیل ایرانی را غنی کنیم‌، گفت: افزایش طلاق منجر به کاهش جمعیت می‌شود.

افزایش طلاق منجر به کاهش جمعیت می‌شود / اهل بیت سرمشق زندگی باشند

به‌ گزارش خبر‌گزاری فارس از مشهد، غلامعلی افروز عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ظهر امروز در نشست توجیهی آموزشی طرح مطلع مهر سراسر کشور اظهار کرد: اجرایی شدن این طرح به‌ منزله گامی برای نابودی همسرگریزی و طلاق است.

وی افزود: طلاق بیشترین تاثیر خود را بر میزان جمعیت می‌گذارد و به عبارتی دیگر افزایش طلاق منجر به کاهش جمعیت می‌شود.

این استاد روانشناسی و تربیتی با اشاره به برگزاری نشست توجیهی در مجاورت بارگاه ملکوتی رضوی تاکید کرد: سرمشق زندگی موفق سیره اهل بیت است؛ پیروی از این چهره‌های مقدس دینی علاوه‌ بر استحکام بنیان خانواده مسبب موفقیت‌های متعددی در تمام حوزه‌های زندگی می‌شود.

افروز خاطرنشان کرد: زیارت در معنای حقیقی خود یعنی هم‌اندیشی، مطلوب‌خواهی و محبوب‌طلبی و از این الگو در زندگی می‌توان درس‌های زیادی گرفت.

وی در ارتباط با برگزاری همایش به‌شکل ویدئو کنفرانس اظهار کرد: اگرچه که میزان اثر‌بخشی دیدا‌رهای چهره‌به‌چهره و حضوری بیشتر بوده و تعامل بین فردی و تعامل امواج مغز‌ها در این نوع دیدارها مثمرثمر‌تر است اما بنابر دلایلی ناچار به ‌برگزاری آن به‌شیوه ویدئو‌ کنفرانس هستیم.

مسئول گروه روانشناسی طرح مطلع مهر یادآور شد: هزینه‌های سنگین،سختی کار و محدودیت‌های موجود در نیروهای انسانی از مهمترین عوامل اجرای این طرح به شکل ویدئو کنفرانس در سراسر استانهای کشور بشمار می‌رود.

افروز گفت:خانواده منشا فکر،ایده،خلاقیت و مبنای تمام حوزه‌های فعالیت در یک جامعه است؛با این توصیف پیشگیری از فروپاشی آن و سعی در استحکام خانواده گام نخست در توسعه شخصیت فردی،اجتماعی و به نوعی توسعه یافتگی جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: جامعه امروز در معرض تهدید‌هایی‌ است که جدی نگرفتن آنها سبب آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌شود.جاذبه‌های کاذب تهاجم فرهنگی روان افراد را به سمت سقوط انسانیت مدیریت می‌کند.

مسئول گروه روانشناسی این طرح در خاتمه خواستار نگاه جدی به استحکام بنیان خانواده ایرانی و اسلامی و ارائه راهکارهای کارآمد و قابل اجرا برای رسیدن به نتایج و دستاوردهای مثبت شد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول