اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم خواستار شد

تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی زمینه‌های افزایش نرخ رشد جمعیت

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تشکیل کارگروه‌های ویژه برای بررسی، امکان‌سنجی و فراهم‌آوری زمینه‌های افزایش نرخ رشد جمعیت را امری ضروری دانست.

تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی زمینه‌های افزایش نرخ رشد جمعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام محمدمهدی انصاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که به ریاست امام جمعه قم برگزار شد، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به تغییر و ترویج سیاست افزایش جمعیت اظهار کرد: سیاست‌های کلی نظام و مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر ضرورت افزایش نرخ رشد جمعیت تاکید داشته است که در راستای تحقق این امر باید برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید کاهش نرخ رشد جمعیت با وجود امکانات و شرایط مطلوب، متوقف شود و به سمت افزایش جمعیت پیش برویم، تصریح کرد: کاهش جمعیت کشور به ویژه تغییر ترکیب جمعیتی به سمت سنین بالا تهدیدی جدی برای امنیت ملی کشور محسوب می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به سیاست‌های کلی وزارت بهداشت و دولت برای افزایش نرخ رشد جمعیت در کشور خاطر نشان کرد: قم مرکزیت مذهبی کشور محسوب می‌شود و مورد اقبال مردم است و از این ظرفیت عظیم که نگاه همگان را به خود جلب کرده می‌توان برای اجرای امور تبلیغی و آموزشی برای افزایش جمعیت کشور بهره گرفت.

انصاری تسهیل ازدواج در جامعه و همچنین فراهم‌آوری زمینه‌های کاهش سن ازدواج را در تحقق سیاست‌های افزایش جمعیت در کشور ضروری عنوان کرد و گفت: حرکت جدی در زمینه تحقق سیاست‌های افزایش جمعیت با برنامه‌ریزی دقیق و همچنین احصاء دلایل کاهش نرخ رشد جمعیت در سال‌های اخیر و رفع آن‌ها امکان‌پذیر است.

وی تشکیل کارگروه‌های ویژه برای بررسی، امکان‌سنجی و فراهم‌آوری زمینه‌های افزایش نرخ رشد جمعیت را امری ضروری دانست و افزود: با وجود ظرفیت‌های عظیم علمی و دینی چون حوزه‌های علمیه و علما و مراجع عظام تقلید در قم با برنامه ریزی مناسب این استان می‌تواند گامی اساسی در راستای تحقق منویات امام خمینی و مقام معظم رهبری در مورد سیاست‌های افزایش نرخ رشد جمعیت بردارد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول