اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور:

2 میلیون نفر در سازمان جمعیت جوانان هلال احمر عضو هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور از عضویت 2 میلیون نفر در این سازمان خبر داد.

2 میلیون نفر در سازمان جمعیت جوانان هلال احمر عضو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محمد جعفریان در نشستی که به مناسبت هفته کاهش بلاهای طبیعی در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دانشجویان، دانش‌آموزان و همه اقشار نوجوان و جوان جامعه در مقاطع تحصیلی مختلف، طلاب حوزه علمیه و بسیاری دیگر از اقشار زحمتکش جامعه در این سازمان در راستای وظیفه انسانی خود در جمعیت جوانان هلال احمر عضو هستند که این مهم بیانگر ارزش این عضویت است.

وی با بیان اینکه اثر کار خیر ماندگاری بیشتری را به همراه دارد و همواره کار خیر در فرهنگ و دین ما سفارش شده‌ افزود: وقتی مردم احساس کنند که نیروهای امدادی می‌توانند در هنگام بحران‌ها آنها را یاری کنند مطمئنا ما نیز می‌توانیم جذب نفرات بیشتری را در این سازمان در برای اهداف خداپسندانه داشته باشیم که این مهم به رونق فعالیت این سازمان قطعا کمک می‌کند.

جعفریان با اشاره به برپایی اردوهای جهادی در سراسر کشور عنوان کرد: برکت و ارزش اردوهای جهادی برای توسعه و پیشرفت کشور است زیرا این امر علاوه بر اینکه منجر به اجتماعی شدن جوانانی می‌شود، در این طرح اجرا شده نیز ثمرات زیادی برای مردم دارد که این نشان‌دهنده خدمات دو سویه اردوهای جهادی به خود جهادگران و محرومان و مستضعفان در مناطق مختلف کشور است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور همچنین با بیان اینکه در سه سال گذشته نزدیک به پنج هزار نفر در اردوهای جهادی کشور حضور پیدا کرده‌اند و این رقم در نوع خود قابل توجه است، افزود: در این اردوها که در قالب جهاد رمضان، محرم، فجر و نوروز برپا شده است تنها در سال گذشته بیش از یک هزار جوان شرکت داشته‌اند.

جعفریان با اشاره به اینکه هزینه پیشگیری در حوادث تقریبا 20 درصد هزینه‌ها را در امداد و نجات کم می‌کند، عنوان کرد: این هزینه‌ها در بسیاری از مواقع می‌تواند در قالب کاروان‌های نیکوکاری خود را نشان دهد و قطعا پیشگیری هزینه‌های کم‌تر مالی و جانی در پیش دارد.

وی تصریح کرد: بافت‌های روستایی در هنگام بحران پرآسیب هستند و در حوادثی که در این مناطق صورت می‌گیرد تلفات زیادی به بار می‌آید که همت و همکاری مردم در این گونه مواقع می‌تواند کمک زیادی در کم کردن خسارات داشته باشد و مهم‌تریم مسئله در روستاها آموزش به روستائیان برای پیشگیری و ارائه خدمات سریع به آسیب‌دیدگان احتمالی است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه هدف این سازمان برپایی هرچه بیشتر اردوهای جهادی در سراسر کشور است، عنوان کرد: مردم را باید حتی در هنگام حوادث به اردوهای جهادی کشاند تا آنان با انجام کار و حضور در امر پیشگیری در موضوع دخالت کنند و به این ترتیب با لمس فضای خطر و حادثه بتوانند در مواقع حساس عملکرد مطلوبی را به نمایش بگذارند.

وی هدف از اردوهای جهادی را هدایت نسلی آگاه و تربیت ساز عنوان کرد و گفت: ما برای اینکه بتوانیم اثر ماندگاری این کار را بالا ببریم باید به این مقوله توجهی اساسی و نگاهی ویژه داشته باشیم تا نسلی موفق در راستای کاهش خسارات داشته باشیم .

جعفریان با بیان اینکه در کشوری پرحادثه زندگی می‌کنیم تأکید کرد: وقوع نزدیک به 20 هزار زمین لرزه و پس لرزه در 10 سال گذشته در کشور نشان از آن دارد که آگاهی مردم برای مقابله و پیشگیری از حوادث یک امر ضروری تلقی می‌شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول