اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

اردبیل ظرفیت فرآوری دانه‌های روغنی و صنایع وابسته را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با توجه به تولید صدها تن کلزا و سویا و محصولات دیگر کشاورزی توان تبدیل محصولات خود به محصولات روغن نباتی و صنایع وابسته را دارد.

اردبیل ظرفیت فرآوری دانه‌های روغنی و صنایع وابسته را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی صبح امروز در کارگروه توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: اعتبار 144 میلیارد تومانی برای توسعه بخش کشاورزی یک ظرفیت ممتاز برای سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی است که می‌توانند هم در حوزه احداثی و هم سرمایه در گردش از آن استفاده کنند.

وی به صدور مجوز پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش 2 میلیارد تومانی برای کارخانه بسته‌بندی روده اشاره کرد و یادآور شد: هر چند سرمایه‌گذار این شرکت اهل آذربایجان بوده و پرداخت تسهیلات باید تابع مقررات پرداخت تسهیلات به تبعه خارجی باشد ولی امیدواریم پرداخت تسهیلات به این مجموعه در رونق بیشتر کارخانه موثر و مفید باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت تولید 30 هزار تنی کلزا و 25 هزار تنی سویا در استان خاطرنشان کرد: اگر کارخانه روغن‌کشی اردبیل توانمندی خود را در استحصال روغن از کلزا و سویای تولید شده استان به وجود آورد ما آمادگی داریم با پرداخت تسهیلات مناسب کارخانه روغن‌کشی را با مجوز فعالیت و پرداخت تسهیلات همراهی کنیم.

عبدایمانی افزود:‌ کارخانه روغن‌کشی باید راه‌اندازی شود تا برخی از نواقص و مشکلات مربوط به صادرات کلزا و سویا در استان برطرف شود.

این مسئول در خصوص صدور مجوز صادر شده برای احداث سیلو و آرد‌سازی نیز بیان داشت: اکثر خرید گندم در استان اردبیل توسط بخش خصوصی صورت گرفته و ذخیره‌سازی مناسب نیز در این زمینه انجام شده است و به نظر می‌رسد ظرفیتی در این زمینه وجود نداشته باشد چرا که برخی از واحدهای ذخیره گندم و کارخانه آرد‌سازی با ظرفیت پایین فعالیت کرده و ادامه کار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیرعامل شرکت تعاونی روغن نباتی اردبیل نیز با انتقاد شدید از سرگردانی چندین ماهه در گرفتن تسهیلات بانکی گفت: جهاد کشاورزی بیش از شش ماه است که ما را در دریافت تسهیلات سرگردان کرده در حالی که کارخانه ما روزانه با تولید 40 تن روغن نباتی با مارک گلرنگ بهاران در دو شیفت زمینه اشتغال 24 نفر را فراهم کرده است.

حسین افسانه گفت: با پرداخت 4 میلیارد تومان تسهیلات این کارخانه می‌تواند در سه شیفت فعالیت کند در حالی که ظرفیت اسمی کارخانه در حال حاضر 140 تن است الان با 3 هزار تن تولید فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در استان همسایه ما 7 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای کارخانه پرداخت شده در حالی که ما با برخورداری از این تسهیلات می‌توانیم زمینه جذب 20 نفر دیگر را فراهم آوریم.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول