اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی تاکید کرد

فراهم‌سازی زمینه ورود کالاهای ایرانی در بازار خارجی و در شرایط تحریم

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی گفت: در شرایط تحریم کنونی، باید زمینه ورود و رقابت کالاهای ایرانی را در بازار خارجی فراهم کنیم.

فراهم‌سازی زمینه ورود کالاهای ایرانی در بازار خارجی و در شرایط تحریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا حمیدی صبح امروز در مراسم تقدیر از صنعتگران نمونه خراسان‌رضوی اظهار کرد: در دنیای رقابتی امروز، توجه به استاندارد و کیفیت محصولات بسیار مهم است و اگر رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی به‌ وجود بیاید، سبب می‌شود تا مصرف‌کننده ایرانی در نهایت کالای باکیفیت‌تری را مصرف کند.

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی ادامه داد: اکثر کالاهای خارجی، دارای تنوع زیادی هستند و همین مسئله می‌تواند سبب کنار گذاشته شدن کالای ایرانی در بازار از سوی مشتریان داخلی شود و باید برای این مسئله تمهیدات لازم اندیشیده شود.

حمیدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر تاکید بسیار زیادی روی مباحث اقتصادی داشته‌‌اند و صنعتگران نیز در زمینه ارتقای پایه‌های تولید کشور، دارای وظایف بسیار سنگینی هستند.

وی گفت: مصرف‌کننده ایرانی حق دارد که با کیفیت‌ترین کالا را استفاده کند و نباید بگوییم ایرانی، کالای ایرانی بخر، بلکه شعار ما باید این باشد که مصرف‌کننده ایرانی بهترین کالای داخلی را استفاده کند.

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی تاکید کرد: کاهش ارزش ریال در بازارهای جهانی مشکلات زیادی را به‌ وجود آورده است اما شرایط کنونی بهترین زمان است تا کالاهای داخلی خود را به سایر کشورها صادر کنیم و در شرایط تحریم بهترین استفاده را انجام دهیم.

حمیدی تصریح کرد: چشمان تیزبین سازمان ملی استاندارد ایران باید ناظر کیفیت کالاهای داخلی باشد و از سوی دیگر درخواستی که از سازمان‌های اجرایی کشور داریم این است که از وضع قوانینی که بار مالی زیادی را بر دوش صنعتگران ایجاد می‌کند، اجتناب کنند.

وی افزود: علاوه بر این باید فکری نیز به حال جوایز تقلبی کالاهای بی‌کیفیت خارجی شود زیرا در حد گسترده‌ای در بازارهای داخلی توزیع شده و مصرف‌کننده ایرانی نیز از آن رضایت ندارد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول