اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان تجارت سمنان خبر داد

صادرات 84 میلیون دلاری کالا از سمنان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صادرات بیش از 84 میلیون دلاری کالاهای تولیدی این استان در نیمه نخست سال‏جاری خبر داد.

صادرات 84 میلیون دلاری کالا از سمنان

رسول منصوری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: آخرین آمارها و اطلاعاتی که از سوی گمرک ایران اعلام شده، نشان‏دهنده رشد صادرات کالا از استان سمنان در شش ماهه نخست سال 1391 است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی استان سمنان موفق شدند در این مدت، بیش از 378 میلیون و 58 تن کالا به نقاط مختلف جهان صادر کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: ارزش کالاهای صادراتی این استان در نیمه نخست امسال، بیش از یک‌هزار و 39 میلیارد و 407 میلیون و 894 هزار ریال بوده است.

منصوری ادامه داد: ارزش ارزی کالاهای صادراتی از استان سمنان نیز 84 میلیون و 780 هزار و 416 دلار بوده که از گمرک این استان صادر شده است.

وی در بخش دیگری از این گفت‏وگو، عمده کالاهای صادراتی استان سمنان در همین مدت را انواع پودر شوینده، سیمان خاکستری، کاشی، عایق رطوبتی، لوله و پروفیل آهنی، کرک، مصنوعات پلی‏اتیلنی، آرد، شمش سرب، ظروف یک‏بار مصرف و … اعلام کرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: کالاهای تولیدی استان به همت صادرکنندگان سمنانی به کشورهایی نظیر آلمان، عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، سوریه، کشورهای آسیای میانه و … صادر شده است.

منصوری یادآور شد: با مقایسه آمارهای موجود درمی‏یابیم که صادرات صورت گرفته از استان سمنان در این دوره نسبت مدت مشابه سال قبل، حدود 30 درصد از لحاظ وزن صادرات افزایش داشته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: همچنین صادرات کالا از این استان در نیمه نخست امسال، از نظر ارزش 39 درصد رشد دارد.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول