اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای همدان:

کالاهای پزشکی فاقد بارکد شبنم جمع‌آوری می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز همدان گفت: کالاهای پزشکی وارداتی باید دارای بارکد شبنم و دارای سیب سلامت باشند و با کالاهای پزشکی بدون سیب سلامت برخورد می‌شود.

کالاهای پزشکی فاقد بارکد شبنم جمع‌آوری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عبدالحسین مرادی پیش از ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، درباره آغاز مرحله دوم طرح شبنم که اختصار «شبکه بازرسی و نظارت مردمی است»، اظهار کرد: برای تحقق اهداف این طرح در خصوص بارکد گذاری صحیح انواع محصولات ارائه شده نیازمند مشارکت میان سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت با مجمع امور صنفی و شهروندان هستیم.

وی افزود: در اجرای طرح شبنم نباید تنها منتظر بازرسی چند مأمور شویم بلکه باید شفافیت طرح به گونه‌ای باشد که مردم خود برای اجرای آن مشارکت کنند، لذا اگر نتوانیم گره‌ها را باز کرده و تکلیف خود را مشخص کنیم واقعاً به دنبال چه هستیم؟

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان خاطرنشان کرد: مصوب شد اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و اعتبارات طرح شبنم توسط دستگاه‌های متولی اعلام شود و همچنین مصوب شد سازمان صنعت، معدن و تجارت لیست کالاهای معاف شده از بارکد گذاری را به مجامع امور صنفی برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی اعلام کند و در جلسه فرعی شهرستان‌ها نیز این مباحث مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: کالاهای پزشکی وارداتی باید دارای بارکد شبنم و دارای سیب سلامت باشند و با کالاهای پزشکی بدون سیب سلامت برخورد می‌شود و همچنین مصوب شد با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت با صدا و سیما، اطلاع‌رسانی مناسب درباره طرح شبنم ارائه شود.

مرادی ادامه داد: اداره کل استاندارد همواره از وظیفه ذاتی خود در نظارت بر کالاها کوتاهی نکرده و اگر تولیدات داخلی بتواند جایگاه خود را در بازارهای داخلی و خارجی پیدا کرده و به سمت تولید انبوه پیش برویم قیمت نهایی تولیدات کاهش پیدا می‌کند اما در شرایطی که مایحتاج خانواده‌ها توسط کالاهای قاچاق تأمین می‌شود، افزایش تولید و کاهش قیمت نداریم.

وی تصریح کرد: باید استفاده بهینه از تولید و سرمایه ملی را دنبال کرده و فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهیم تا فرمایشات مقام معظم رهبری مبتنی بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی محقق شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان در پایان گفت: مصوب شد کارگاه آموزشی صنعت، معدن و تجارت با اصناف در زمینه طرح شبنم برگزار شود و این امر به شهرستان‌ها نیز تعمیم یابد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول