اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره قهوه‌خانه‌داران:

قهوه‌خانه‌داران نمونه گیلان تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره قهوه‌خانه‌داران از برگزاری همایش تجلیل از قهوه‌خانه‌داران گیلان در رشت خبر داد.

قهوه‌خانه‌داران نمونه گیلان تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی پورمحمدی در نخستین همایش قهوه‌خانه‌داران از الگوسازی‌های جدید در بین قهوه‌خانه‌داران این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: الگوسازی‌های جدیدی در بین قهوه‌خانه‌داران شهرستان رشت ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه از بین فعالیت 300 واحد صنفی در بخش قهوه‌خانه‌داران رشت 150 واحد دارای پروانه کسب هستند، افزود: تمام واحدهای صنفی جدید که از این پس در قهوه‌خانه‌ها ایجاد شود دارای شرایط ویژه اداره نظارت بر اماکن عمومی با شرایط سالم‌سازی بسیار مناسب است.

رئیس اتحادیه صنف چلوکبابی‌ها و پزندگان شهرستان رشت ادامه داد: طبق مصوبه هیئت دولت عرضه قلیان صرفاً در قهوه‌خانه‌ها مجاز بوده و عرضه هرگونه قلیان در رستوران‌ها و دیگر واحدهای صنفی ممنوع است.

وی اضافه کرد: قهوه‌خانه‌ها زمانی مکان حل مشکلات اقتصادی مردم، ساخت ابنیه، برگزاری جشن‌ها و ... بودند اما امروزه به دلیل فعالیت تعدادی اندک که بدون مجوز پروانه کسب هستند و ریشه برخی بداخلاقی‌ها شده‌اند چهره‌ سنتی و اسلامی این واحد صنفی تاریخی خدشه‌دار شده است.

پورمحمدی با تصریح بر اینکه برخی از حاشیه‌های ایجاد شده برای قهوه‌خانه‌ها که قلیان عرضه می‌کنند ناشی از تداخل بعضی اقدام‌های زیرزمینی سفره‌خانه‌های سنتی بدون مجوز کسب است، اضافه کرد: نگاه حمایتی و هوشمندانه اداره نظارت بر اماکن عمومی استان در آسیب‌های موجود اجتماعی و برخورد قاطع این دستگاه نظارتی با متخلفان زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی در قهوه‌خانه‌های استان را کاهش داده و اقدام جدید و ارزنده این دستگاه در برخورد با افرادی که خود را مقابل قوانین کشور قرار می‌دادند، قابل تحسین است.

وی خاطرنشان کرد: اقدام هوشمندانه فرماندهی انتظامی گیلان، ‌رئیس پلیس امنیت عمومی و رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی در راستای به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی در استان ارزنده است و جای قدردانی دارد. 

عضو هیئت مدیره قهوه‌خانه‌داران از برگزاری مراسم تجلیل از قهوه‌خانه‌داران نمونه در همایش آینده این صنف در رشت خبر داد.

در این مراسم حمید انزانی نایب رئیس اول مجمع امور صنفی شهرستان رشت، کریم لیاقت‌جو عضو هیئت مدیره مجمع و صادق محمدی دبیر اجرایی اتحادیه صنف چلوکبابی و پزندگان شهرستان رشت نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول