اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد

شناسایی 83 قهوه‌خانه غیرمجاز روستایی در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزایش قهوه‌خانه‌های غیرمجاز در روستاها را عامل مهم در انحراف جوانان دانست و گفت: 83 قهوه‌خانه غیرمجاز روستایی توسط معاونت بهداشتی به دستگاه‌های قضایی معرفی شد.

شناسایی 83 قهوه‌خانه غیرمجاز روستایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، علی اصغر اشرفیان بعدازظهر امروز در جلسه ماهانه دهیاران بخش مرکزی شهرستان بابل اظهار داشت:  اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل در بیشتر شاخصه‌ها توانست رتبه کشوری کسب کند به همکاری و مشارکت شوراها و دهیاران روستاها با مراکز بهداشتی برمی‌گردد.

وی افزود: دهیاران دلسوز مردم بوده و انتظار داریم مشکلات بهداشتی و کمبودهای موجود را به ما اطلاع داده تا در رفع مشکلات اقدام کنیم.

اشرفیان بیان داشت: رفع مشکلات بهداشتی و رفاهی روستا وظیفه اصلی دهیاران و شوراها بوده و تنها 25 درصد به اقدامات ما بر‌می‌گردد، دهیاران رئیس و فرماندار روستاها هستند و با تعامل و ارتباط با مراکز بهداشت می‌توان شاهد پیشرفت روستا بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در بخش آموزش روستایی ضعیف کار شده و باید در این زمینه بیشتر توجه شود زیرا پیشگیری مقدم بر درمان است.

وی با اشاره به معضل اعتیاد و ناهنجاری‌های موجود در روستاها اذعان داشت: برای رفع ناهنجاری‌ها در روستا باید همه مسئولان به دهیاران با فراهم کردن ساز و کارهای مناسب تهیه امکانات ورزشی و ایجاد فضای آموزشی مناسب با مشارکت خیران در روستا سبب جذب جوانان شده تا از پرداختن به کارهای غیرضروری خودداری کنند.

اشرفیان افزایش قهوه‌خانه‌های غیرمجاز در روستاها را عامل مهم در انحراف جوانان دانست و افزود: 83 قهوه‌خانه غیرمجاز روستایی توسط معاونت بهداشتی به دستگاه‌های قضایی معرفی شد تا جلوی فعالیت آنها گرفته شود.

وی اذعان داشت: باید پزشک روستا اصلاح شود و خدمات بیشتری به روستاییان ارائه کرد و همچون پزشک خانواده شهری مردم روستا نیز متولی بهداشتی داشته باشند هر چند این امر در روستاها درحال حاضر به صورت نسبی ارائه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: با توجه به پیشرفت‌های زیادی که در زمینه پزشکی داشتیم اما روز به روز به بیماران غیر واگیر ما در مازندران و بابل افزوده می‌شود.

وی افزود: در این راستا مردم مازندران و بابل رتبه نخست چاقی کشور را دارند و این به توجه همه مسئولان به این امر مهم بر می‌گردد، اگر به تغذیه، ورزش و تحرک بیشترتوجه می شد ما دچار چنین مشکلاتی که زمینه ساز مشکلات بی‌شماری است نمی‌شدیم.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول