اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی کردستان:

بیش از 3000 واحد صنفی در کردستان فاقد پروانه کسب هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی کردستان گفت: در حال حاضر 3 هزار و 500 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در استان وجود دارد.

بیش از 3000 واحد صنفی در کردستان فاقد پروانه کسب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی نظری ظهر امروز در جلسه مربوط به اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی و عناوین بیگانه در تابلوی شرکت‌ها و واحدهای صنفی که در اداره ارشاد اسلامی سنندج تشکیل شد، اظهار کرد: عملکرد و اقدامات انجام شده توسط ادارات ارشاد استان در ارتباط با این قانون مشخص نیست و در این راستا بسیار ضعیف عمل شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ارشاد اسلامی درخواستی را مبنی بر استفاده و به‌کارگیری عناوین و اصطلاحات بیگانه توسط مغازه‌ها و شرکت‌های سطح استان به اماکن ارسال نکرده و این امر نشان از کم‌کاری این اداره ‌کل در این رابطه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از یک سال است که همه اصناف استان را ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزش آیین‌نامه و قوانین و مقررات اماکن کرده‌ایم.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی کردستان صدور پروانه کسب را منوط به شرکت در کلاس‌های آموزشی خواند و اظهار داشت: تاکنون 12 هزار نفر از اصناف استان در این کلاس‌ها آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

نظری اضافه کرد: یکی از موارد مهم مطرح شده در این کلاس‌های آموزشی در رابطه با انتخاب و نامگذاری اسامی و عناوین فارسی و کردی مناسب با معانی ارزشمند است.

وی به وجود 24 هزار واحد صنفی در کردستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 3 هزار و 500 واحد فاقد پروانه کسب هستند.

این مسئول ادامه داد: برخورد با واحدهای فاقد مجوز در مرحله اول وظیفه اماکن نیست و این امر توسط اتحادیه اصناف باید پیگیری شود.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی کردستان ادامه داد: در صورت عدم اجرای دستورات اتحادیه اصناف، اداره نظارت بر اماکن عمومی اقدام به پلمب واحدهای فاقد مجوز خواهد کرد.

نظری اعلام آمادگی کرد در صورت درخواست ادارات ارشاد اسلامی ظرف 24 ساعت اقدامات لازم را در برخورد با مغازه‌های دارای اسامی و عناوین بیگانه انجام دهد.

وی در پایان خطاب به مسئولان ارشاد اسلامی استان گفت: راهنمای اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه در خصوص سر در شرکت‌ها و واحدهای صنفی و بسته‌بندی کالاها باید توسط ارشاد در بین مغازه‌ها و شرکت‌ها توزیع می‌شد که عدم اجرای این کار جای تاسف است.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول