اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد اسلامی سنندج خبر داد

منع استفاده از اسامی بیگانه در واحدهای صنفی سنندج

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج از ممنوعیت به‌کارگیری اسامی و عناوین بیگانه توسط واحدهای صنفی این شهرستان خبر داد.

منع استفاده از اسامی بیگانه در واحدهای صنفی سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا گوهری ظهر امروز در جلسه‌ای که به منظور اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی و عناوین بیگانه در سر در شرکت‌ها و واحدهای صنفی برگزار شد، اظهار کرد: برای ارج گذاشتن و حفظ اصالت زبان فارسی باید همه اسامی و عناوین واحدهای صنفی مگر در موارد خاص فارسی انتخاب شود.

وی تصریح کرد: طبق ماده 7 آیین‌نامه اجرایی این قانون تبدیل نام‌های خاص محصولات ساخت کشورهای دیگر به زبان فارسی الزامی نیست و تغییر اسامی موسسه‌های عرضه‌کننده این نوع محصولات ضرورتی ندارد.

این مسئول ادامه داد: استان‌هایی مثل کردستان مجاز هستند از اسامی خاص متعلق به زبان و گویش کردی در نامگذاری محصولات، موسسه‌ها و اماکن مربوط به خود استفاده کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج خاطرنشان کرد: ادارات ارشاد اسلامی طبق قانون در صورت اطلاع یا مشاهده تخلف از این قانون طی اخطاریه به متخلف ضمن بیان موارد تخلف، 15 روز برای رفع تخلف مهلت می‌دهند.

گوهری ادامه داد: چنانچه پس از پایان مدت مذکور  تخلف رفع نشده باشد مراتب به حوزه انتظامی محل اعلام می‌شود تا نسبت به تعویض نشانه‌ها و تغییر اسامی و عناوین اقدام لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در استان کردستان تعداد واحدهای صنفی که از اسامی و عناوین بیگانه استفاده کرده‌اند محدود است و به راحتی و با همکاری بیشتر می‌توان این تعداد را نیز ساماندهی کرد.

این مسئول با بیان اینکه اجرای هر قانون و برنامه‌ای نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، افزود: صدا و سیما و رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب باید زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی اجرای این آیین‌نامه را فراهم کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج از مسئولان مربوطه خواست؛ اقدامات لازم را درباره مغازه‌هایی که از عناوین و اصطلاحات بیگانه استفاده کرده‌اند اعمال کند.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری سنندج نیز در این جلسه گفت: ممنوعیت استفاده از اسامی بیگانه در واحدهای صنفی استان نیازمند برنامه‌ریزی و سیاستگذاری است.

این مسئول تصریح کرد: تدوین برنامه مدون و کامل در ارتباط با طرح‌ها، عناوین و نحوه نوشتاری تابلوهای سردر مغازه‌ها وجود یک کارشناس گرافیکی در ارشاد اسلامی را می‌طلبد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول