اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی گیلان:

واحدهای صنفی متخلف از چرخه فعالیت حذف می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی گیلان گفت: افرادی که در واحدهای صنفی حریم جامعه را رعایت نکنند و برای معیشت عده‌ای اجتماع را آلوده ‌کنند از چرخه فعالیت حذف می‌شوند.

واحدهای صنفی متخلف از چرخه فعالیت حذف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد بهادریان عصر امروز در نخستین همایش قهوه‌خانه‌داران با اماکن در تالار باران این شهر با بیان اینکه برطرف کردن دغدغه و نگرانی مردم وظیفه ذاتی پلیس است، اظهار کرد: پلیس هیچگونه تخطی و بی‌قانونی را برنمی‌تابد و قاطعانه با متخلفان برخورد می‌کند.

وی افزود: زمانی قهوه‌خانه‌ها محل پرورش و آموزش بزرگان بود و برخی از اقدام‌های مهم سیاسی و اجتماعی از این مکان‌ها اتفاق می‌افتاد و حتی قهوه‌خانه محل پرورش ورزشکاران زورخانه‌ها نیز بوده است.

این مسئول با بیان اینکه زمانی در کشورمان قهوه‌خانه یک مکان مطمئن برای رفت و آمد خانواده‌های مردم بود، خاطرنشان کرد: امروز در برخی از این واحدهای صنفی که تعداد آنها اندک است ناهنجاری‌های اجتماعی‌ اتفاق می‌افتد که مورد پسند جامعه نیست.

وی با اشاره به عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی و حاشیه‌های ناشی از عرضه قلیان در این رسته شغلی اضافه کرد: عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها با رعایت مقررات مربوطه شامل بهداشتی، صنفی و انتظامی برابر بخشنامه هیئت دولت بلامانع اعلام شده، بنابراین پلیس با حاشیه‌های این موضوع که به شدت آسیب‌های اجتماعی فراوانی را دربر دارد و موجبات نگرانی خانواده‌ها و جامعه را فراهم آورده، مخالف است.

بهادریان با تاکید بر اینکه اساس کار نظام جمهوری اسلامی ایران این است که حریم مردم حفظ شود، یادآور شد: افرادی که حریم جامعه را رعایت نمی‌کنند و برای معیشت عده‌ای اجتماع را آلوده می‌کنند از چرخه فعالیت حذف می‌شوند.

وی تصریح کرد: امروزه برخی از حساسیت‌های ناشی از عرضه قلیان مربوط به حاشیه‌های آن است و در این راستا تعدادی از سفره‌خانه‌های سنتی با وجود فعالیت صنفی و غذا، اقدام به عرضه قلیان می‌کنند که عرضه قلیان در این واحدها دارای حاشیه‌های بسیار ناپسندی است.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی گیلان با اشاره به اینکه برخی از سفره‌خانه‌های سنتی گیلان با نام گردشگری موجب نگرانی خانواده‌ها شده‌اند، متذکر شد: مکان‌های ایجاد شده در این سفره‌خانه‌ها به مکان ظاهرا امنی برای برخی از ناهنجاری‌های صنفی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در برخی از این سفره‌خانه‌های سنتی شب‌ها موزیک زنده پخش می‌کنند که انجام اینگونه فعالیت‌ها با وجود اینکه به مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز دارد، اخذ موافقت از پلیس اماکن نیز در این زمینه الزامی است.

بهادریان از نظام‌مند شدن فعالیت افراد در واحدهای صنفی مذکور خبر داد و افزود: عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها به شرط رعایت قوانین صنفی و واحدهای تازه ‌تاسیس به شرط برخورداری از ضوابط جدید از جمله رعایت فاصله 300 متری صنفی با مراکز بهداشتی، علمی، آموزشی امنیتی و ... بوده و نصب دوربین مداربسته، نزدیکی به آموزشگاه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و فعالیت بانوان در اینگونه واحدها تحت هر عنوان ممنوع است.

وی فعالیت این رسته شغلی در معابر و محل‌هایی که دارای بافت مسکونی است را ممنوع اعلام کرد و افزود: استقرار در طبقات غیر همکف نیز مغایر با ضوابط انتظامی بوده و در صورت دارا بودن آلاچیق و شبستان در محدوده مورد تایید منوط به قابل رویت بودن داخل آلاچیق‌هاست ضمن اینکه سرویس‌دهی به بانوان در قهوه‌خانه‌های معمولی تحت هر عنوان ممنوع است.

رئیس نظارت بر اماکن عمومی انتظامی گیلان یادآور شد: در مکان‌هایی که نام رستوران و یا فعالیت مشابه رستوران داشته و غذا عرضه می‌کنند برابر قانون استعمال دخانیات در اماکن عمومی مصوب مجلس شورای اسلامی ممنوع است و اتحادیه‌های مربوط به استناد ماده 28 قانون نظام صنفی موظف به برخورد با اینگونه اماکن هستند.

وی خطاب به مدیران قهوه‌خانه‌ها اذعان کرد: زمانی این واحد صنفی محل شعرخوانی، مولودی خوانی، پرورش قهرمانان و دیگر فعالیت‌های فرهنگی بود و امیدواریم این پیشینه ارزشمند در این صنف تاریخی با وجود افراد توانمند در عرصه مجمع امور صنفی احیا شود.

بهادریان خاطرنشان کرد: در شش ماه دوم امسال تمام واحدهای صنفی گیلان مجاز هستند تا ساعت 11 شب به مردم خدمات ارائه دهند و ادامه فعالیت بیش از این ساعت منوط به کسب مجوز از اداره اماکن است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول