اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به سرانه ورزشی 11 سانتی متری

لردگان نیازمند توسعه فضاهای ورزشی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان لردگان با وجود برخورداری از سرانه ورزشی 11 سانتی متری نیازمند توسعه فضاهای ورزشی است.

لردگان نیازمند توسعه فضاهای ورزشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود شمسی پور بعدازظهر امروز در نخستین ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان لردگان، اظهار داشت: 26 مهر مصادف با اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به عنوان هفته ورزش و جوانان نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به ادغام سازمان تربیت بدنی و امور جوانان امورات جوانان برعهده این وزارتخانه است، گفت: در راستای ساماندهی به امورات جوانان این ستاد در حال شکل‌گیری است که مطابق ماده 41 آیین‌نامه اجرایی قانون برنامه پنجم توسعه ساماندهی امور جوانان در استان و شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

شمسی‌پور تأکید کرد: ادارات مربوطه و عضو از محل بودجه سنواتی دستگاه خود باید تصمیمات ستاد را اجرایی کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهداف اجرایی ستاد ساماندهی امور جوانان، گفت: فراهم سازی مقدمات برای اجرای مصوبات شورای عالی و ستاد ملی در استان و شهرستان، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها، پیگیری و نظارت بر اجرای برنامه‌ها از جمله این اهداف محسوب می‎شود.

وی با اشاره به وظایف ستاد ساماندهی امور جوانان، گفت: تقسیم کار شهرستانی پروژه‌های عملیاتی، تدوین اقدامات اجرایی دستگاه‌های شهرستان، پیگیری تحقق مصوبات شورا و ستاد استان و شهرستان درباره موضوعات مربوط به نظارت و ارزشیابی برنامه‌ها و اقدامات اجرایی و تنگاه‌ها، ارائه گزارش عملکرد شهرستان به استان و استان به رئیس ستاد در کشور از جمله این وظایف محسوب می‎شود.

شمسی پور ریاست این ستاد را استاندار معرفی کرد و گفت: دبیری ستاد نیز با مدیرکل ورزش و جوانان است، در شهرستان‌ها نیز رئیس ستاد با فرماندار و دبیر ستاد با مدیر ورزش و جوانان شهرستان است.

وی با بیان اینکه نخستین ستاد در بروجن تشکیل شده است، گفت: امروز شاهد برگزاری دومین ستاد در شهرستان لردگان بودیم.

شمسی پور با اشاره به تأکیدات استاندار مبنی بر برگزاری منظم جلسات و اجرایی کردن نتایج آن، گفت: در ستاد شهرستان سه کمیته تخصصی بنام‌های کمیته پیگیری اجرای مصوبات، کمیته تخصصی اجتماعی و اقتصادی، کمیته تخصصی فرهنگی و تربیتی از جمله مصوبات این کمیته است.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوعات اشتغال، ازدواج، مسکن و هویت اجتماعی علاوه بر کمیته‌های تخصصی چهار کمیته تخصصی اشتغال، ازدواج، مسکن و هویت جوانان نیز در هر شهرستان تشکیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این کمیته‌ها با نشست‌های تخصصی مسائل مربوط به جوانان را ارزیابی و بررسی و تصمیمات لازم را برای طرح در ستاد به دبیرخانه ستاد ارائه می‌کنند.

شمسی پور با بیان اینکه هرچه برای جوانان کار شود، کم است، گفت: در زمان فعالیت در شهرستان لردگان با شناخت و آگاهی نسبت به فرهنگ این منطقه جوانان این منطقه در امر ورزش جوانان بسیار مستعدی دارد، برهمین اساس همواره نگاه مدیربت ورزش استان به این شهرستان نگاهی ویژه است.

وی با تأکید بر اینکه این شهرستان نیازمند فضاهای ورزشی بیشتر است، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر سرانه ورزشی شهرستان لردگان 11 سانتی متر و سرانه ورزشی شهر لردگان 56 سانتی متر است، توسعه فضاهای ورزشی این شهرستان یکی از دغدغه‌ای اصلی مدیریت ورزش این استان محسوب می‎شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول