اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

ایجاد 2 هزار فضای ورزشی کوچک در گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از تهیه طرح ایجاد یک‌هزار فضای ورزشی شهری و یک‌هزار فضای ورزشی روستایی کوچک در این استان خبر داد.

ایجاد 2 هزار فضای ورزشی کوچک در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از ورزشکاران افتخارآفرین در پارالمپیک 2012 لندن وجود ورزشکاران در جامعه را آرامش‌بخش، عزت‌ساز و غرورآفرین خواند و اظهار کرد: ورزش در جامعه به‌ویژه ورزش معلولان دارای ویژگی‌هایی است.

وی توجه به ابعاد سلامت در ورزش را حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: ورزش‌های ساده خواسته روزانه افراد را تامین می‌کند.

هاشم‌نیا با بیان اینکه ورزش سلامت روحی را در ورزشکاران به وجود می‌آورد، تصریح کرد: ورزش دارای ابعاد روحی مثبت است.

استاندار گیلان مهارت بالای ورزشکاران را سبب کاهش استرس در آنها دانست و خاطرنشان کرد: ورزشکاران از آثار روحی بهتری برخوردارند.

وی به آثار فرهنگی در ورزش اشاره کرد و گفت: اگر پیروزی‌ها در بخش قهرمانی تداوم پیدا کند موجب توسعه ورزش می‌شود.

این مسئول با تاکید براینکه پیروزی گروهی گرایش به ورزش را افزایش می‌دهد، ابراز کرد: ابزار جنبه فرهنگی ورزش در اختیار فرد مدال‌آور است.

* ملی‌پوشان نوک پیکان ملت هستند

هاشم‌نیا سلامت جسمی و روحی را یک بعد از ورزش نامید و بیان کرد: رفتار افرادی که پیراهن تیم ملی را می‌پوشند فردی تلقی نمی‌شود و نوک پیکان و نشانه یک ملت هستند.

استاندار گیلان آثار فرهنگ قهرمانی را متفاوت از ورزش عمومی ذکر کرد و یادآور شد: ورزش عمومی محصور در سلامت جسمی و روحی است.

وی ورزشکاران قهرمانی را الگوی جوانان در جامعه خواند و بیان کرد: ورزشکاران در تیم ملی عصاره 75 میلیون نفر جمعیت ایران هستند و مسئولیت بزرگی به عهده دارند.

این مسئول با اشاره به نگاه‌های جهانی به ورزشکاران، اذعان کرد: ورزشکاران نماینده یک ملت محسوب می‌شوند و این امر پیام و نگاه جهانی را به دنبال دارد.

استاندار گیلان بعضی از موارد ورزشکاران را دارای آثاری عنوان کرد که محدوده زمانی و مکانی ندارد و افزود: ورزش برای ورزش در ورزش قهرمانی دروغ محض است.

* غرب به دنبال جدایی مذهب از ورزش است

هاشم‌نیا آثار نوشته "یا ابوالفضل (ع)" بر پیراهن ورزشکار قهرمانی را بسیار دانست و تصریح کرد: غرب تلاش می‌کند مذهب را از حکومت جدا کرده و آن را فردی کند و این دروغ بزرگ را می‌خواهد در ورزش جاری کند.

وی ادامه داد: "یا ابوالفضل (ع)" ورزشکار ایرانی در بعضی موارد به‌قدری اثر دارد که باید چند کتاب درباره آن نوشت.

این مسئول رفتار عفیفانه دختر و پسر ورزشکار ایرانی در المپیک و پارالمپیک را بسیار تاثیرگذار خواند و اظهار کرد: اگر غرب معتقد است ورزش از سیاست جدا شود نباید از آن بهره‌برداری سیاسی کند.

استاندار گیلان عمل غرب با آنچه القا می‌کند را متفاوت نامید و بیان کرد: بهره‌برداری دینی و سیاسی می‌توان از ورزش کرد و پیروزی‌های ورزشی یک فرصت است و باید آن را غنیمت شمرد.

هاشم‌نیا بر برنامه‌ریزی مسئولان برای ورزش تاکید کرد و گفت: مدیران در اجرای برنامه‌های ورزشی باید تعصب داشته باشند.

* ایجاد 2 هزار فضای ورزشی کوچک در گیلان

وی از تهیه طرح ایجاد 2 هزار واحد فضای ورزشی کوچک در گیلان خبر داد و ابراز کرد: یک‌هزار واحد فضای ورزشی و یک‌هزار واحد ورزشی روستایی در این استان ایجاد می‌شود.

این مسئول با اشاره به سرانه 63 سانتی‌متری فضای ورزشی در گیلان، اظهار کرد: طبق قانون تا پایان برنامه پنجم توسعه سرانه فضای ورزشی استان باید به 1.2 متر افزایش یابد و با اجرای طرح مذکور سرانه فضای ورزشی گیلان به 1.4 متر ارتقا پیدا می‌کند.

استاندار گیلان با تاکید بر ایجاد فضای ورزشی در کنار فضای سبز در شهرها، اذعان کرد: طرح مذکور به صورت پایلوت در گیلان اجرا می‌شود و بخشی از آن مربوط به ورزش معلولان و جانبازان است.

هاشم‌نیا به فعالیت نهادهای عمومی غیر دولتی مانند شهرداری‌ها در طرح ایجاد 2 هزار واحد ورزشی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: سازمان ورزش و جوانان باید در بخش قهرمانی ورزش تلاش بیشتری انجام دهد.

به گزارش فارس، علی حسینی، مسلم اکبری، جاسم بخشی، رسول آتش‌افروز، صادق حسنی، مهران نکویی مجد و امین قاسمی‌پور در مراسم مذکور با اهدای لوح و جوایز تجلیل شدند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول