اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیر توسعه ورزش اسکواش هستیم/ قهرمان‌پروری اولویت هیئت اسکواش یزد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت اسکواش استان یزد با تشریح برنامه‌های این هیئت گفت: توسعه ورزش اسکواش در استان و رسیدن به قهرمانی در رقابت‌های بین‌المللی از اهداف هیئت در سال‌های آینده است.

پیگیر توسعه ورزش اسکواش هستیم/ قهرمان‌پروری اولویت هیئت اسکواش یزد

 محمدعلی نگهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: هیئت اسکواش استان یزد اهداف خود را در دو بعد دنبال می‌کند که مهم‌ترین آن قهرمانی رقابت‌های بین‌المللی در رده سنی زیر 19 سال است و تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از آموزش‌ها و استعدادیابی، امسال در این رده سنی به قهرمانی برسیم.

وی همچنین از تلاش هیئت اسکواش یزد برای آموزش پایه اسکواش خبر داد و افزود: زیر مجموعه‌هایی را نیز داریم که نزدیک به دو سال است در آموزش‌ها و تمرینات اسکواش حضور دارند که باید برای رقابت‌ها آماده شوند.

نگهی با اشاره به اینکه قهرمانی هیئت اسکواش را دنبال می‌کنیم، رسیدن به جایگاه مناسب در رقابت‌های بین‌المللی را راهبرد اصلی این رشته ورزشی خواند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه استعدادهای خوبی در این ورزش وجود دارد که باید نسبت به ارتقای علمی و عملی آنها اقدامات شایسته صورت گیرد.

* مشکل مکان برای تمرین و آموزش داریم

نگهی در مورد توسعه ورزش اسکواش عنوان کرد: در حال حاضر به لحاظ جا و مکان برای تمرین و آموزش با مشکل جدی روبه‌رو هستیم که با قول مساعد و همکاری مسئولان اداره کل و ورزش و جوانان یزد، دو سالن تمرینی را در دست احداث داریم که تا ماه آینده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این سالن‌ها به طور مسکن نیاز ما از لحاظ سالن برآورده می‌شود، افزود: با بهره‌برداری از این سالن‌ها اعضای مدرسه اسکواش و زیرمجموعه‌های زیر 15 سال می‌توانند تمرین مداوم داشته باشند.

نگهی با اشاره به اهمیت دادن به تمرینات اسکواش گفت: خوشبختانه اسکواش استان در هر دو گروه آقایان و بانوان دارای مقام است و بر این اساس به روزانه دو ساعت تمرین نیاز داریم که با توجه به کمبود فضا در مضیقه هستیم اما تا ماه آینده این مشکل نیز حل خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت هیئت اسکواش در شهرستان‌های استان یزد خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی با مدیرکل ورزش و جوانان استان پیرامون هدایت ورزش اسکواش به شهرستان‌های تابعه استان داشتیم که وی نیز قول مساعد برای راه‌اندازی اسکواش در پنج شهرستان استان را داده است.

* اسکواش در ابرکوه، اردکان و مهریز راه‌اندازی می‌شود

نگهی، اولویت اداره کل ورزش و جوانان استان را راه‌اندازی اسکواش در شهرستان‌های ابرکوه، اردکان و مهریز اعلام کرد و بیان داشت: با ابلاغ اعتبارات، اسکواش شهرستان مهریز به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

وی امکانات اسکواش در شهرستان مهریز را اجرای فنداسیون سالن این رشته ورزشی عنوان کرد: در شهرستان اردکان نیز با اعلام آمادگی فرماندار این شهرستان و استقبال وی از این ورزش، دومین زمین اسکواش در این شهرستان احداث خواهد شد.

* اعتبارات اسکواش یزد ناچیز است

رئیس هیئت اسکواش یزد همچنین با اشاره به کمبود اعتبارات در این هیئت اعلام کرد: اعتبارات چندانی برای اسکواش در نظر گرفته نمی‌شود و آنگونه که باید هزینه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود گذشت بیش از نیمی از سال هنوز اعتباراتی از سوی فدراسیون به این هیئت در استان تعلق نگرفته و چیزی پرداخت نشده است که البته این وضعیت را تمامی هیئت‌های ورزشی دچار هستند.

وی یادآور شد: خوشبختانه مدیرکل اداره ورزش استان یزد دیدگاه خوبی نسبت به اسکواش دارند و با توجه به قهرمانی‌های به دست آمده و حضور اسکواش بازان استان در تیم ملی، نسبت به تامین اعتبار برای این هیئت قول مساعد داده است که اطمینان دارم تحقق می‌یابد.

نگهی تاکید کرد: با توجه به کمبود اعتبارات، تا حد ممکن در هزینه‌ها و برخی اقدامات صرفه جویی می‌کنیم و حتی کوچک‌ترین هزینه‌ای را بی‌برنامه به هیئت تحمیل نمی‌کنیم.

وی از دیگر مشکلات این هیئت ورزشی را عدم وجود اسپانسر برشمرد و گفت: در تامین هزینه‌ها مشکل داریم و باید حامیان مالی برای اسکواش در نظر بگیریم و با توجه به حضور هر دو گروه آقایان و بانوان در لیگ برتر کشور و تیم ملی باید بخش خصوصی را در تیم داری اسکواش دخیل کنیم.

نگهی در تشریح جایگاه اسکواش استان عنوان کرد: به طور کل اسکواش استان به صورت پایگاهی در سطح کشور در آمده است که در هر دو رده آقایان و بانوان توانستیم موفق شویم به طوری‌که پنج ملی پوش از یزد در تیم ملی افتخار آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول