اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

اصفهان کمبود فضای ورزشی ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: برخی از منابع اعتقاد دارند که در اصفهان کمبود فضای ورزش داریم در حالی که درست برعکس این موضوع در اصفهان وجود دارد و مشکل کمبود فضای ورزشی نداریم.

اصفهان کمبود فضای ورزشی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در حاشیه دیدار پایانی والیبال سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه ورزش در بین سازمان‌ها و ادارات یک انسجام ملی را بین کارکنان به وجود آورده است، اظهار کرد: چندی است در اصفهان با شکل‌گیری ورزش بین ادارات و سازمان‌ها روبه‌رو هستیم که به نوعی سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان در این مقوله پیشگام بوده است.

وی تصریح کرد: عمل به ورزش در ادارات و بین سازمان‌ها توانسته یک تازگی و شادابی را در بین کارکنان و مدیران آن نهادها ایجاد کند به طوری که این فضا در پیشبرد کارهای مردم نیز موثر بوده تا جایی که یک انسجام ملی بین کارکنان و مردم به وجود آورده است.

استاندار اصفهان با اذعان بر اینکه کار در حوزه فعالیت‌های استانی بسیار مشکل است، افزود: چنین برنامه‌هایی که سبب سرزندگی و شادابی می‌شود خستگی یک روز کاری کارمند و یا مدیر فعال در حوزه شهرداری و یا نهاد اجرایی دیگر را رفع می‌کند.

وی با اشاره به سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان که بنیانگذار این حرکت در اصفهان بوده، تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان که سال‌های متمادی است با برگزاری مسابقات والیبال و فوتسال بین کارکنان استانداری، فرمانداری، بخشداری و شهرداری‌ها یک نوع پویایی و شادابی را به این نهادها آورده الگویی مناسب برای ترویج ورزش بین ادارات است که بخش‌های مختلف می‌توانند با الگوگیری از این مسابقات به ترویج و گسترش ورزش در بین نهادهای اجرای از جمله شهرداری و فرمانداری‌ها بپردازند.

ذاکراصفهانی با تاکید بر اینکه حضور بانوان هنوز در ورزش کمرنگ است، گفت: در کنار این فعالیت‌های ورزشی که برای آقایان در حال اجرا است باید برای بانوان نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شود تا کارکنان خانم نیز از این فضا به نحو احسنت استفاده کنند.

*در حال گسترش ورزش بین ادارات هستیم

وی ادامه داد: صرف نظر از بسترسازی باید ایجاد انگیزه در بین مدیران استان شود تا فعالیت‌های ورزشی خود را افزایش دهند و در این راستا دو سال گذشته در یکی از اقدامات بسترسازی و ایجاد انگیزه برای همه مدیران دوچرخه‌هایی خریداری شد تا با قراردادن پاره‌ای از وقتشان به دوچرخه‌سواری جدایی از ایجاد روحیه ورزشی در بین کارکنان، آنها را به استفاده از دوچرخه برای حضور در محل کار تشویق و ترغیب کنند.

استاندار اصفهان طرح‌های مدیران برای ایجاد روحیه ورزشی را از دیگر گزینه‌های استانداری برای گسترش ورزش مورد بحث قرار داد و گفت: هم اکنون درصدد هستیم تا طرح‌های ورزشی مدیران که برای ایجاد انگیزه ورزشی برنامه‌ریزی شده را جذب و برای پیشبرد طرح‌ها را مورد حمایت قرار دهیم.

وی افزود: استانداری اصفهان آماده است که از طرح‌های ورزشی که از سوی ادارات داده می‌شود حمایت و برای به سر منزل رساندن آن از تمام توان خود استفاده کند.

ذاکراصفهانی با بیان اینکه بودجه تنها گزینه ایجاد بسترهای ورزشی نیست، گفت: حمایت استانداری برای گسترش ورزش تنها از راه  تأمین بودجه صورت نمی‌گیرد بلکه ایجاد بسترهای ورزشی برای برگزاری بازی‌ها می‌توانند نقش بسیار موثری در حمایت از ورزش استان داشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باور غلطی است که در اصفهان کمبود فضای ورزش داریم، عنوان کرد: برخی از منابع اعتقاد دارند که در اصفهان کمبود فضای ورزش داریم در حالی که درست برعکس این موضوع در اصفهان وجود دارد و نه تنها مشکل کمبود ورزشی نداریم بلکه در برخی از مناطق استان دارای فضای بالاتر از سرانه ورزشی هستیم.

استاندار اصفهان اضافه کرد: شاید در شهر اصفهان دارای استاندارد مشخصی در بحث فضای ورزشی نباشیم اما این دلیلی بر حد مطلوب نبودن سرانه ورزش در استان نیست.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول