اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ارشاد کرمان خبر داد

معرفی یکی از سینماهای کرمان با عنوان کودک

خبرگزاری فارس: معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در صدد هستیم تا یکی از سینماهای کرمان را با عنوان سینمای کودک معرفی کنیم.

معرفی یکی از سینماهای کرمان با عنوان کودک

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، میثم ثمررخی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره اینکه استان کرمان شاهد سومین دوره برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان است، اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم در تأمین فضای مورد نیاز برای اکران این فیلم‌ها در استان کرمان نسبت به گذشته مطلوب‌تر است.

وی با اشاره به اکران 10 فیلم 35 میلی‌متری و 10 فیلم ویدیویی جشنواره کودک و نوجوان در مرکز استان و شهرستان‌های بم، بردسیر، زرند، راور و بافت ابراز داشت: این فیلم‌ها در سه سانس هشت تا 10، 10 تا 12 و 15 تا 17 هر روز در سینماهای مهتاب، آسیا و شهر تماشا نمایش داده می‌شود.

ثمررخی استقبال کودکان و نوجوان استان کرمان را فیلم‌های جشنواره بسیار خوب دانست و افزود: تلاش ما بر این است که یکی از سینماهای شهر کرمان با عنوان سینما کودک معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: طرح سینما مدرسه نیز که طی آن مدارس موظف هستند یک ساعت از وقت دانش‌آموزان را طی هفته به سینما اختصاص دهند از افق‌های پیش روی جشنواره فیلم کودک است. 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: معمولا کودکان فیلم‌های مناسب سن خود را نمی‌بینند و از آنجا که بیشتر سینماگران به دنبال سود ریالی از تولیدات خود هستند، لذا جشنواره فیلم کودک با محتوای آموزشی فیلم‌های خود تأثیر بسیار مطلوبی دارد.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم‌های کودک با حضور پیشکسوتان سینمای ایران، سرودهای شاد و مفرح، اختتامیه باشکوه و اهدای جوایز از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

به گزارش فارس، بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان 19 تا 23 مهر ماه جاری در کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول