اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان‌وبلوچستان:

جشنواره فیلم کودک میدان بروز استعدادها در سینماست

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در این استان میدان ظهور و بروز استعدادهای کودکان و نوجوانان در هنر هفتم است.

جشنواره فیلم کودک میدان بروز استعدادها در سینماست

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام عباس دانشی در دومین جلسه ستاد برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان، اظهار داشت: از آنجایی که سیستان‌وبلوچستان فاقد سینما است برپایی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در استان سبب پیوند قشر جوان جامعه با عرصه سینمای کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تأثیر مثبت در جامعه دارد، افزود: با توجه به تأکید فراوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توجه به قشر کودک در حوزه فرهنگ، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان می‌تواند گام بلندی در این زمینه باشد و نیازهای جامعه کودکان و نوجوانان را برطرف کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه استعدادیابی و شناخت آسیب‌های پیرامون کودکان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره در کشور است، خاطرنشان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان با توجه به تنگناهای مالی، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان را برگزار می‌کند.

دانشی گفت: مجموعه فیلم‌هایی که قرار است در این جشنواره به نمایش گذاشته شود برای نخستین‌بار بر روی پرده سینما می‌رود، بنابراین سکانس فیلم‌ها به گونه‌ای طراحی شود که مخاطب مورد نظر خود را جذب کند.

وی افزود: بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در سیستان‌وبلوچستان در نظر دارد 9 فیلم بلند در شهرستان زاهدان، چهار فیلم بلند در دیگر شهرهای مورد نظر استان اکران کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه جشنواره، تأثیرگذاری شگرفی در جامعه دارد، گفت: داوری فیلم‌های جشنواره توسط خود کودکان یک حرکت مثبت است که با این عمل زمینه قضاوت کودکان درباره فیلم‌های جشنواره فراهم می‌شود.

دانشی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در سیستان‌وبلوچستان از 19 مهرماه آغاز می‌شود و تا 23 همان ماه ادامه دارد، افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان سیستان‌وبلوچستان در شهرهای زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار ،نیکشهر، زهک، سرباز و سراوان برگزار می‌شود.

وی راهکاری را برای حک کردن فضای جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان بر ذهن مخاطبان ارائه کرد و بیان داشت: تجلیل از دانش‌آموزان و خانواده شهدا و توزیع 2 هزار بسته محصولات فرهنگی بین دانش‌آموزان از برنامه‌های جانبی این جشنواره بین‌المللی است.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول