اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مستندساز کودک و نوجوان:

جلوه‎های ویژه در سینمای کودک حرف اول را می‎زند

خبرگزاری فارس: مستندساز کودک و نوجوان گفت: طبق داوری جشنواره سال گذشته جشنواره فیلم کودک و نوجوان، جلوه‎های ویژه در سینمای کودک برخلاف سینمای بزرگسال حرف اول را می‎زند.

جلوه‎های ویژه در سینمای کودک حرف اول را می‎زند

شهرام اصلان بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: نمی‎توان گفت سینمای کودک و نوجوان به فیلمنامه خوب نیاز ندارد، اما فیلمنامه در درجه دوم و پس از جلوه‎های ویژه قرار دارد و باید اولویت‌بندی سینمای بزرگسال را از سینمای کودک جدا کرد.

وی افزود: هنر جلوه‎های ویژه هنری رایانه‌ای است و به امکانات زیادی احتیاج ندارد و این هنر لازمه سینمای کودک است، کشور ما نیز هنرمندان و فیلمسازان بزرگی دارد که دارای توانایی بالایی در  ساخت برنامه‎های کودک هستند.

مستندساز اصفهانی تاکید کرد: دانش جلوه‎های ویژه و استفاده از دانش کامپیوتری در عرصه سینمای کودک باید جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند جذابیت سینمای کودک را دوچندان کند، استفاده از طنز است، بسیاری از فیلم‎های مورد مطرح سینمای کودک از طنز بهره گرفته‌اند و توانستند به موفقیت برسند.

اصلان بیگی گفت: ادبیات و فرهنگ ایران نیز قابلیت‌های زیادی دارد و بسیاری از منابع طنز در ایران می‌تواند دستمایه سینمای کودک باشد.

وی عنوان کرد: بسیاری از هنرمندان و کارشناسان سینمای کودک و نوجوان را یکی از حلقه‎های گم شده سینمای ایران می‎دانند که اگر احیا نشود سینمای کشور نیز رشد قابل توجهی ندارد.

مستندساز اصفهانی تصریح کرد: برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان احیاگر سینمای کودک است، پس لازم است که مشکلات ریشه‌ای این سینما رفع شود.

وی با اشاره به اینکه باید از سینمای کودک حمایت کرد تا سینمای بزرگسال ارتقاء یابد، گفت: برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، یکی از راه‎های احیای این ژانر مهجور است.

اصلان بیگی در پایان گفت: استقبال زیادی از فیلم‌های برگرفته از ادبیات داستانی صورت می‎گیرد، که این نشان‌دهنده اهمیت و نقش موثر این حوزه در سینمای کودک است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول