اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نشست ‌فیلم «صدا‌ست که می‌ماند»

سعید چاری: مقاسیه سینمای ایران با هالیوود کار اشتباهی است

خبرگزاری فارس: کارگردان سینمای ایران گفت: ما نباید امکانات سینمای هالیوود در دهه 90 را حتی با امکانات کنونی سینما خودمان مقایسه کنیم چه رسد به اینکه بخواهیم همچون آنها فیلم بسازیم.

سعید چاری: مقاسیه سینمای ایران با هالیوود کار اشتباهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سعید چاری کارگردان فیلم افسانه‌ای «صداست که می‌ماند» در نشت پرسش و پاسخ این فیلم که ظهر امروز در تالار فرشچیان برگزار شد، اظهار کرد: فیلم «صداست که می‏‌ماند» یک فیلم فانتزی است، این فیلم را از جام فضایی الگو گرفته‌ام، مشکلاتی که در این فیلم به وجود آمده بود مربوط به دو بعدی بودن انیمیشن‏‌ها بود که کار ما را در ورود انیمیشن به رئال دشوار می‏‌کرد.

وی افزود: صداست که می‌ماند نخستین تجربه رئال انیمیشن در ایران است و با توجه به مشکلاتی که دارد قدم اول را در این زمینه برداشته و ما منکر مشکلات و ایرادات این فیلم نمی‏‌شویم.

کارگردان «صداست که می‌ماند» گفت: در این فیلم بارها به مشکل برخورده‏‌ایم، اما بازهم آن را دنبال کردیم و به اینجا رساندیم، صداست که می‌ماند برای من کسب تجربه بود و به طور حتم در کارهای بعدی با بهره بردن از تجربیات کسب شده دیگر این مشکلات به وجود نمی‌آید.

وی ادامه داد: ما نباید امکانات سینمای هالیوود در دهه 90 را حتی با امکانات کنونی سینمای خودمان مقایسه کنیم چه رسد به اینکه بخواهیم همچون آنها فیلم بسازیم.

چاری ادامه داد: در فیلم صدا است که می‏ماند دست کاراکترها باز است و هر زمانی که می‏‌خواهند می‏‌توانند به داستان وارد شوند و نباید در این فیلم به دنبال منطق باشیم و برای کاراکترها شناسنامه تهیه کنیم، بلکه این فیلم برای کودکان است و هر اتفاقی می‏‌تواند در آن رخ دهد و من ترجیح دادم که فیلم به وسیله کاراکترها شلوغ شود.

وی در بیان دلایل انتخاب تورج نصر در این فیلم گفت: آقای نصر جزو دوبلورهایی هستند که به جای بسیاری از کاراکترها حرف زده‏‌اند به همین دلیل ایشان را برای این فیلم انتخاب کردیم، شش، هفت سال پیش برای تجلیل از دوبلورها کلید خورد، آقای نصر از دوستان صمیمی من هستند و تاکنون به جای بیش از دو هزار شخصیت حرف زده‌اند و ما به این دلیل از ایشان استفاده کردیم که صدایشان برای خیلی‏‌ها خاطره‌انگیز است.

کارگردان صداست که می‌ماند این فیلم را نخستین تجربه سینمایی خود عنوان کرد و گفت: در بخش ویدئویی جشنواره نیز سال‏های حادثه را دارم.

وی گفت: این فیلم در ابتدا برای کودک ساخته نشده بود و این فیلم برای کودکان دهه 60 و کودکان دیروز بود، اما با دیدن ارتباط‌گیری کودکان با این فیلم آن به دو نسخه تبدیل کردیم، که نسخه اول برای بزرگسال و نسخه دوم برای کودکان است که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اکران می‏‌شود.

چاری گفت: با این فیلم می‏‌خواستم بگویم اگر چه هنرمندان زیادی در قید حیات نیستند اما همیشه ماندگار و جاودانه هستند، همچون خسرو شکیبایی.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول