اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسعود کرامتی در گفت‌و‌گو با فارس:

تنها از سینمای کودک نمادی به نام جشنواره کودک باقی مانده است

خبرگزاری فارس: کارگردان شاخص فیلم‌های کودک گفت: می‌توان به جرأت بگویم از سینمای کودک تنها نمادی به نام جشنواره کودک باقی مانده است.

تنها از سینمای کودک نمادی به نام جشنواره کودک باقی مانده است

مسعود کرامتی در حاشیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: 15 سال است که سینمای کودک نداریم و این موضوع لطمه زیادی به سینمای کودک‌ زده است.

وی افزود: در طول سال تنها چند فیلم برای جشنواره اکران می‌شود و سپس به دلیل نداشتن سینمای کودک اکران نمی‌شود.

این کارگردان نامی کشورمان با اشاره به اینکه سینمای کودک تنها به مدت دو ماه از پیش از آغاز جشنواره تا پایان آن مورد توجه قرار می‌گیرد، تاکید کرد: در طول این مدت خبرنگاران سؤال‌های بسیاری درباره جشنواره می‌پرسند و کارگردانان و کارشناسان دغدغه‌های این سینما را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: این چرخه بدون رسیدن به نتیجه‌ای هر ساله تکرار می‌شود چرا که هیچ‌ کدام از مسئولان و دست‌اندرکاران برای این مشکلات چاره‌ای نمی‌اندیشند و تنها به دادن شعار بسنده می‌کنیم.

کرامتی با بیان اینکه 25 سال است در زمینه ‌این مشکلات صحبت می‌کند، تصریح کرد: ما در واقع دل‌خوش به این هستیم که با یکدیگر در مورد این مشکلات صحبت می‌کنیم در حالی که این مسایل برای کسی جدی نیست و پس از جشنواره صحبت درباره این مسایل تا سال بعد مغفول می‌ماند.

وی درباره عقیده برخی افراد درباره اینکه در فیلم کودک باید از جلوه‌های ویژه بیشتری استفاده شود، گفت: در ایران و کشورهای جهان فیلم‌های خانوادگی مکه قصه‌ای روان و ساده‌ای دارد کودکان را نیز به خود جذب می‌کند چرا که کودکان نیز با آن ارتباط برقرار کرده و از تماشای آن لذت می‌برند.

این کارگردان سینما اضافه کرد: فیلمی که جلوه‌های ویژه دارد می‌تواند به کمک جاذبه‌های بصری با کودکان ارتباط برقرار کند اما صرف این جلوه‌ها نمی‌تواند در جلب نظر کودکان موثر باشد.

وی با انتقاد از تعاریف بزرگ‌سالان برای سینمای کودک و تعیین محدودیت برای هر کدام گفت: اشکال از همین جا ایجاد می‌شود، این تقسیم‌بندی صحیح نیست چرا که فیلم زبانی است که اگر قصه آن ساده باشد کودکان را نیز به خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول