اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سعید هاشمی:

رانت سینمای کودک باید حذف شود

خبرگزاری فارس: تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: اگر رانت سینمای کودک برداشته شود و حرکت به سوی بخش خصوصی داشته باشیم، در این بخش پیشرفت‌هایی داریم.

رانت سینمای کودک باید حذف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سعید هاشمی صبح امروز در نشست تخصصی راهکار مناسب سینمای کودک و نوجوان با بیان اینکه رانت باید از سینمای کودک حذف شود، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی ما در بخش سینمای کودک و نوجوان ایجاد رانت در سینمای کودک است و اگر این رانت برداشته شود به نکات مثبتی در اکران فیلم می‌رسیم.

وی ادامه داد: وقتی رسانه ملی پشت یک فیلم است، آن فیلم مخاطبان زیادی کسب می‌کند و تجربه نشان داده ما انسان‌هایی هستیم که با نوستالوژی‌های کودکیمان زندگی می‌کنیم.

*تنها 4 فیلم ارزش جشنواره را داشت

تهیه کننده سینما و تلویزیون با اذعان بر اینکه از 40 فیلم حضور یافته در بخش دبیرخانه فیلم کودک تنها چهار فیلم قابلیت‌های کودکانه را داشت، عنوان کرد: از دیدگاه من و نظر برخی از کارشناسان تنها چهار فیلم قابلیت پخش در بخش کودک را دارد در حالی که ظرفیت سینمای کودک ما بیش از این است.

وی تعویض مسئولان و مدیریت‌های کوتاه مدت را عامل اصلی عدم رشد فیلم کودک ندانست و گفت: آیا تفکر یک کارگردان و

تهیه‌کننده باید با تعویض یک مسئول و یا مدیریت کوتاه مدت تغییر کند در حالی که این چنین نیست و باید افکار در این راستا اصلاح شود.

*سینما تنها مطلوب مقاطع راهنمایی و دبیرستان است

هاشمی در بخش دیگر صحبت‌های خود متذکر شد: ما تنها در سنین ابتدایی و راهنمایی شاهد آن هستیم که به سینما می‌روند و هنوز نتوانستیم که در دیگر مقاطع سنی فیلمی مطلوب بسازیم.

وی تصریح کرد: دیدگاه سینماگران ما باید تغییر کند و باید  سینماهای ما همانند سینماها و جشنواره‌های فیلم در کشورهای دیگر که رنج سنی مشخصی دارند، شود تا بتوان نیاز مخاطب را برطرف کند.

تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در ادامه با اعلام اینکه متاسفانه مسئولان ما با فیلم کودک آشنایی ندارند، گفت: سینما به عنوان هنر صنعت احتیاج به تبلیغ دارد، اما متاسفانه این هنر با بی توجهی مسئولان روبه‌رو است به طوری که چندی پیش در نشستی با یکی از معاونان آموزش و پرورش به این نتیجه رسیدم که وی با مقوله جشنواره کودک ناآشنا بود.

وی افزود: با توجه به اینکه میلیاردها هزینه جشنواره کودک شد هنوز نتوانستیم به پرورش اندیشه بپردازیم.

هاشمی تاکید کرد: رسالتی بر عهده ما است و آن هم تعیین آینده فرزندان این سرزمین است و نباید فرزندانمان را به حال خود رها کنیم تا دیگر نتوان در آینده روی تربیت آنها کار کرد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول