اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار صومعه‌سرا:

برای ساخت سینما در صومعه‌سرا رغبتی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: شهردار صومعه‌سرا با بیان اینکه ساخت سینما در این شهر پس از سال‌ها هنوز به سرانجامی نرسیده است، گفت: برای ساخت سینما در صومعه‌سرا هیچ رغبتی وجود ندارد.

برای ساخت سینما در صومعه‌سرا رغبتی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حسین احمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به عملکرد شهرداری صومعه‌سرا اظهار کرد: شهرداری یکی از ارگان‌های مهم شهری بوده که لازمه وجود شهرداری‌ها، شهرسازی و توسعه فضای شهری است.

وی فعالیت شهرداری‌ها را ایجاد توسعه پایدار شهری عنوان کرد و افزود: عمده فعالیت‌های شهرداری‌ها به صورت بلندمدت و زیربنایی انجام می‌شود.

شهردار صومعه‌سرا با بیان اینکه وجود کوه‌، دشت و دریا مهم‌ترین پارامترهای طبیعی در هر منطقه محسوب می‌شوند، تصریح کرد: صومعه‌سرا با قابلیت‌های طبیعی بسیار زیبا مانند کوه تنیان و وجود بیشترین حاشیه تالاب خزر در این شهرستان دارای بالاترین ضریب پارامتری در گیلان است.

این مسئول با تصریح بر اینکه صومعه‌سرا شهر تالابی و منطقه مهم پرورش پیله‌های کرم ابریشم است، اذعان کرد: باید شهر را طبق ظرفیت‌های انسانی، طبیعی و گردشگری آن طراحی کرد.

وی ثمره اجرای کارهای زیربنایی را در بلندمدت قابل مشاهده دانست و متذکر شد: شهرداری صومعه‌سرا درصدد اجرای درست و بیشتر کارهای زیر بنایی در این شهرستان است.

احمدی با اشاره به میزان بودجه و عملکرد شهرداری صومعه‌سرا از ابتدای سال جاری تاکنون خاطرنشان کرد: امسال بالغ بر 51 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار به شهرداری صومعه‌سرا اختصاص یافته است.

به گفته وی از این مبلغ بالغ بر 29 میلیارد ریال صرف هزینه‌های جاری سالانه و بالغ بر 20 میلیارد ریال برای پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

شهردار صومعه‌سرا آسفالت 25 رشته کوچه با زیربنای 25 هزار مترمربع و اعتبار 400 میلیون تومان، فرش موزاییک 4 هزار و 890 مترمربع با اعتبار 150 میلیون تومان و جدول‌گذاری بیش از یک‌هزار متر در بخش شهری با هزینه مصرفی 50 میلیون تومان را از جمله عملکردهای شهرداری صومعه‌سرا از ابتدای سال جاری تاکنون برشمرد.

وی درباره موقعیت گردشگری تالاب صومعه‌سرا و میزان شناخت شهروندان از جاذبه‌های آن خاطرنشان کرد: بالغ بر 99 درصد شهروندان از وجود تالاب و یا جاذبه‌های بکر و زیبای صومعه‌سرا بی‌خبر هستند.

احمدی با اشاره به تأخیر در ساخت ساختمان سینمای صومعه‌سرا با وجود واگذاری احداث آن به بخش خصوصی یادآور شد: ساخت سینما در صومعه‌سرا پس از گذشت سال‌های بسیار هنوز به سرانجام خوبی نرسیده است.

وی با بیان اینکه سینما در شهرهای کوچک دارای توجیه اقتصادی مناسبی نیست، گفت: رغبتی برای ساخت سینما در صومعه‌سرا وجود ندارد و ساختمان آن نیمه کاره باقیمانده است.

این مسئول از ساخت کمپینگ و بازارچه صنایع دستی در صومعه‌سرا خبر داد و متذکر شد: این کمپینگ به مساحت 3 هزار مترمربع در مجاورت پارک ابریشم صومعه‌سرا ساخته می‌شود. 

وی سرانه وجود فضای سبز در صومعه‌سرا را بسیار محدود دانست و خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز صومعه‌سرا اکنون به یک معضلی تبدیل شده که برای جبران آن باید تملک یک زمین اختصاصی برای احداث فضای سبز صورت گیرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول