اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهداشت و درمان گچساران عنوان کرد

عدم همراهی بیمه‌ها مشکل اساسی در پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: عدم همراهی سازمان‌های بیمه‌گر یکی از مشکلات اساسی در زمینه اجرای طرح پزشک خانواده شهری است.

عدم همراهی بیمه‌ها مشکل اساسی در پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد‌رضا محمدی در نشست شورای سلامت و امنیت مواد غذایی این شهرستان اظهار کرد: دستگاه امحای زباله برای بیمارستان نفت گچساران با اعتبار 2 میلیارد ریال خریداری شده اما هنوز راه‌اندازی نشده است.

وی با اشاره به نیاز این بیمارستان به دستگاه امحای زباله ابراز داشت: لازم است در ماه جاری این دستگاه توسط بیمارستان شرکت نفت نصب و راه‌اندازی شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در زمینه اجرای طرح پزشک خانواده در گچساران بیان داشت: کار اجرای این طرح از ماه‌ها قبل آغاز شده و 10 بلوک را در سطح شهرستان مشخص کردیم و در مجموع کارهایی که باید برای اجرای این طرح انجام می‌شد، عملی شده است.

اکثر پزشکان در طرح پزشک خانواده سر در گم هستند

محمدی با بیان اینکه در اجرای این طرح و در سطح یک که پزشک عمومی است آمادگی کامل داریم، افزود: عدم همراهی سازمان‌های بیمه‌گر یکی از مشکلات اساسی ما در زمینه اجرای این طرح است که این سازمان‌ها به طور جدی اعلام آمادگی نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: مجموعه شبکه بهداشت و درمان برای عملی کردن این طرح به حمایت و پشتیبانی نیاز دارد و در صورت پشتیبانی مناسب، می‌توانیم این طرح را به خوبی در شهرستان اجرا کنیم.

محمدی با بیان اینکه 100 هزار نفر در این طرح زیر پوشش قرار می‌گیرند، یادآور شد: از 18 هزار خانواری که باید در این طرح ثبت‌نام کنند، تاکنون 2 هزار خانوار برای ثبت‌نام اقدام کرده‌اند.

این مسئول در گچساران ابراز داشت: برای هر 2 هزار و 500 نفر یک پزشک، دو ماما، دو کارشناس تغذیه و بهداشت محیط و یک روانشناس بالینی تعریف و پیش‌بینی شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح ملی پزشک خانواده شهری هزینه‌های مردم برای دریافت خدمات با کیفیت بهداشت و درمان کاهش می‌یابد.

وی کمبود پزشک را یکی دیگر از مشکلات اساسی این طرح عنوان و تصریح کرد: اکثر پزشکان در اجرای این طرح سر در گم هستند و از اینکه چه نهادی باید مزایای آنها را پرداخت کند، اطلاعی ندارند.

محمدی ابراز امیدواری کرد که مشکلاتی که این طرح جلوی خود می‌بیند هرچه سریع‌تر رفع و زمینه اجرای هر چه بهتر این طرح فراهم شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول