اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال در مجلس:

محرومیت‌های مزمن مناطق با تقویت بخش خصوصی جبران می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ محرومیت‌های مزمنی که در برخی از مناطق مشاهده می‌شود تنها به تقویت بخش خصوصی و روی آوردن به تولیدات داخلی جبران می‌شود.

محرومیت‌های مزمن مناطق با تقویت بخش خصوصی جبران می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال ظهر امروز در جلسه اعضای کمیسیون صنایع مجلس که در استان اردبیل تشکیل شد، اظهار داشت:‌ حمایت اعضای کمیسیون و وزارت صنعت، معدن و تجارت در پیشبرد تجارت بسیار مهم است که این امر باید در تمام شهرستان‌ها تسری یابد.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی با ایجاد اشتغال قادر به حل مشکل بیکاری جوانان است، خاطرنشان کرد: اردبیل یک استان توسعه نیافته و کمتر برخوردار است که به نسبت پیشرفت‌های سایر مناطق پیشرفت آنچنانی را در آن شاهد نیستیم که انتظار داریم کمیسیون صنایع مجلس با توجه به این امر تلاش برای پیشرفت استان را در دستور کار قرار دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان با تاکید بر اینکه اردبیل باید جزو استان‌های توسعه نیافته قرار گیرد، یادآور شد: از قبل این امر ما می‌توانیم امکانات مناسبی را به استان وارد کرده و بالطبع شهرستان‌ها را نیز با ورود سرمایه‌گذاران از محرومیت خارج کنیم.

جعفری بنه خلخال شهرستان‌های خلخال و کوثر را از جمله نمونه‌های محرومیت در اردبیل اعلام کرد و گفت: ما در شهرستان کوثر تنها سه واحد تولیدی و در خلخال نیز 15 واحد تولیدی داریم که در همه اینها 295 نفر در بخش صنایع مشغول به کار هستند و این واقعاً برای ما قابل قبول نیست.

وی بحث نقدینگی و سرمایه در گردش را مهمترین مشکل واحدهای صنعتی اعلام کرد و افزود: اغلب واحدهای تولیدی ما غیر‌فعال هستند که دلیل عقب‌ماندگی این واحدها و بازماندگی آنها از تولید نبود نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نماینده مجلس با انتقاد از اینکه واحدهای تولیدی اردبیل با ظرفیت واقعی خود فعالیت نمی‌کنند، عنوان کرد: از بانک‌های عامل نیز انتظار داریم همکاری مناسبی را با صنعتگران داشته باشند چرا که ما در بسیاری از موارد مشاهده می‌کنیم که اغلب تولید‌کنندگان ما از بانک‌ها گله‌مند هستند.

جعفری بنه خلخال بیان داشت: علاوه بر مشکلی که در واحدهای تولیدی وجود دارد ما انتظار داریم واحدهای جدید نیز در خلخال و کوثر راه‌اندازی شود تا بتوان زمینه اشتغال تعداد بسیاری از بیکاران جوان را فراهم کرد.

وی تولید ثروت و افزایش سطح رفاه در منطقه را مهمترین آرمان برای مردم اعلام کرد و ادامه داد: ما نمی‌توانیم با کوتاهی مردم را از حق مسلم خود که داشتن زندگی راحت است محروم کنیم بنابراین اعضای کمیسیون صنایع مجلس نیز در این راستا باید با احساس تکلیف وارد عمل شوند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی استعدادهای شهرستان خلخال و کوثر در حوزه کشاورزی، گردشگری و منابع آبی را نیز یادآور شد و تصریح کرد:‌ علاوه بر خلخال، اردبیل نیز دارای چنین استعدادی است که ما با استفاده از ظرفیت‌های آبی می‌توانیم صاحب نیروگاه‌های بزرگ برق‌آبی در اردبیل باشیم که این مستلزم حمایت و ارائه راهکارهای توسعه‌ای از سوی اعضای کمیسیون صنایع و معادن است.

جعفری بنه خلخال در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با ارائه راهکارهای گسترش روند اقتصادی در استان بتوان خدمات مطلوبی را به صنعتگران ارائه داد تا در امر تولید بیش از پیش موفق باشند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول