اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

محرومیت ناشی از بی‌توجهی‌ها ما را رنج می‌دهد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: محرومیت‌های ناشی از بی‌توجهی و بی‌عدالتی محض در سال‌های گذشته ما را به شدت رنج می‌دهد در حالی که وضعیت توسعه این استان با استان‌های نفت‌خیز قابل مقایسه نیست.

محرومیت ناشی از بی‌توجهی‌ها ما را رنج می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع مجلس در اردبیل اظهار داشت: در نظام اسلامی شایسته آن است که همه استان‌ها به صورت مساوی از نعمت و ذخایر این کشور بهره بگیرند و یک عدالت واقعی در توزیع اعتبارات صورت گیرد.

وی با اشاره به 16 مورد مبانی مغایر با عدالت در سطح جامعه خاطرنشان کرد: بنده هشت مورد آن را در مجلس خبرگان توضیح دادم و اعلام شد که متاسفانه برخی از استان‌ها از نعمت سرمایه‌گذاری و برخورداری امکانات اقتصادی در محرومیت به سر می‌برند و گاه این فاصله فاحش و زیاد به نظر می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: نه تنها این تبعیض‌ها به برخی از ابعاد ناامنی دامن می‌‌زند بلکه غرور ملی و مقدس مردم شهرها و استان‌های کمتر توسعه یافته شکسته می‌شود در حالی که زمینه و بستر برای توسعه چنین استان‌هایی فراهم است.

عاملی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس خواست در حساس‌ترین مرکز تصمیم‌گیری جلوی برخی بی‌عدالتی‌های فاحش را بگیرند و اجازه ندهند یک بی‌رغبتی و بی‌علاقگی به وجود آید چرا که یکی از شعارهای اصیل ما حفظ عدالت و برقراری انصاف بوده است.

وی با بیان اینکه ما در رسیدن به آرمان‌های خود هزینه‌های سنگینی پرداخت می‌کنیم، گفت: در این زمینه برای ما درد‌آور است که ببینیم در تحقق این آرزوها و آرمان‌ها برخی کارشکنی‌ها صورت می‌گیرد.

امام جمعه اردبیل موضوع دیگر را زمینه‌سازی برای جذب سرمایه‌گذاران با ایجاد جاذبه‌های ویژه در مناطق محروم توصیف کرد و افزود: استان ما و استان‌های نظیر اردبیل در این زمینه از برخی نارسایی‌ها رنج می‌برند به طوری که می‌توان با قوانین و مقررات تشویقی نظیر اعمال معافیت‌های مالیاتی به تقویت حوزه سرمایه‌گذاری کمک کرده و جلوی مهاجرت‌های بی‌رویه و همچنین بیکاری‌ و زمینه بسیاری از ناهنجاری‌ها، فقر، ‌فساد و تباهی را گرفت.

عاملی نیاز امروز کشور را به تقویت حوزه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با تصویب قوانین کار‌آمد ضروری خواند و تاکید کرد: موانع جذب سرمایه‌گذاری باید به سرعت رفع شود تا هم تولید‌کنندگان داخلی و سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف دلگرم شده و هم زمینه دفع بسیاری از آسیب‌ها فراهم آید.

وی قابلیت‌های کشورمان را ممتاز و جایگاه استان اردبیل را شاخص توصیف کرد و ادامه داد: هر چند در رده‌بندی و چینش استان‌ها هنوز اردبیل به جایگاه اصلی خود نرسیده اما باید با حمایت و هدایت سرمایه‌گذاران به مناطق محروم این ضعف و نقص را برطرف کرد.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری ضرورت اعمال مدیریت قوی و شایسته را در عرصه‌ها و صحنه‌های متعدد ضرورت خواند و بیان داشت: انتظار این است که مدیران در شأن نظام اسلامی انتخاب شوند که مدیران پشت میز‌نشین و رفاه‌طلب نباشند بلکه مدیران کار‌آزموده، بحران دیده و توانمند باشند تا در عرصه‌های مختلف رو به جلو حرکت کنند.

عاملی تصریح کرد: ما در مدیریت منابع انسانی با اصل عدالت فاصله داریم و این فکر خطرناکی است که احساس کنیم همه باید مثل ما فکر کنند در حالی که امروز مدیریت، یک علم توان‌افزا است که به یقین می‌توانیم از ظرفیت مدیران شایسته و لایق بیشتر استفاده کرده و از این توانمندی بهره بگیریم.

بدترین ضربه را از عزل و نصب سیاسی خورده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ما بدترین ضربه را در سال‌های گذشته از عزل و نصب سیاسی خورده‌ایم و این نهایت اجحاف است که نماینده‌ای در عزل و نصب‌ها دخالت کرده و دین خود را به دیگران از جیب ملت داده و شایستگی‌ها نادیده گرفته شود.

امام جمعه اردبیل سوء مدیریت را بدتر از فقر و نداری توصیف کرد و یادآور شد: ما باید با سعه صدر و برخورد عقلانی و بلوغ سیاسی در عزل و نصب‌ها اقدام کنیم و اجازه ندهیم برخی جریان‌سازی‌ها در این زمینه دخیل باشد.

عاملی با انتقاد از رویه مدیریت روزمره و برخی باور‌سوزی‌ها در این زمینه عنوان کرد: ما باید با مدیریت‌های توانمند به باورها و وثوق ملت جواب دهیم چرا که امروز باور‌سوزی از همه خطاها و اشتبا‌ه‌ها مخرب‌تر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود به جایگاه استان اردبیل در یکپارچگی نظام شیعی ایران و حضور در مراحل مختلف پیروزی انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: این استان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول