اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار آسودی:

افراد بی‏خیال نمی‏توانند حجم تهاجم فرهنگی دشمن را درک کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: افراد بی‏خیال نمی‏توانند حجم تهاجم فرهنگی دشمن را درک کنند و در عرصه جنگ نرم باید شناخت درستی از وقایع داشت.

افراد بی‏خیال نمی‏توانند حجم تهاجم فرهنگی دشمن را درک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار محمدعلی آسودی ظهر امروز در مراسمی که به میزبانی سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر، دشمنان اسلام و انقلاب با تمام قوا در عرصه جنگ نرم و منازعه فرهنگی با انقلاب اسلامی حضور یافته‏اند و ما باید هوشیاری خود را بیش از پیش حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: در این وضعیت، باید پرسش اصلی ما این باشد که آیا کارگزاران دولت اسلامی نیز برای رویارویی با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن هر چه در توان دارند، به کار گرفته‏اند یا خیر؟

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: تردیدی نیست که در برهه کنونی باید چیستی، چرایی و روش‏های اعمال جنگ نرم از سوی دشمنان کشورمان را به خوبی بشناسیم و روش‏های مقابله با آن را به گونه‏ای که کم‏ترین خسارات متوجه ما شود، بیاموزیم.

آسودی خواستار شناخت دقیق بازیگران اصلی صحنه‏های جنگ نرم از سوی مسئولان و دست‏اندرکاران فرهنگی کشورمان شد و گفت: باید دانست که اگر این موارد به درستی شناخته نشود، مقابله با دشمن بسیار سخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت نرسیدن به شناخت مناسب در این حوزه، پدافند ما با جنگ دشمن ناقص و بی‏تأثیر می‏شود و نباید در این راه هیچ کوتاهی و اهمالی صورت گیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با بیان اینکه ارائه راهکارهایی مناسب و صحیح برای مقابله با جنگ نرم دشمن از ضروریاتی است که باید به آن توجه داشته باشیم، بیان داشت: مهم‏ترین بحث ما در موضوع مقابله با جنگ نرم دشمنان کشورمان این است که همه مردم و مسئولان به خصوص متولیان بخش فرهنگ و هنر، لازم است تا دغدغه فرهنگی داشته باشند.

آسودی اضافه کرد: این دغدغه فرهنگی نباید مقطعی باشد و همواره باید دغدغه‏ دائمی توجه به فرهنگ در همه ما موج بزند.

وی تصریح کرد: انسان‏هایی که در این حوزه بی‏خیال باشند یا توجه کافی به نحوه جنگ و تهاجم دشمن نکنند، بدون شک نمی‏توانند حجم تهاجم دشمن را درک کرده و متناسب با این هجوم، برای مقابله با آن اقدام درستی انجام دهند.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: سیره امام خمینی (ره) و آموزه‏های اصیل مقام معظم رهبری باید همواره مدّ نظر برنامه‏ریزان و مجریان فرهنگ کشور باشد و به خصوص در جنگ نرم بر اساس همین منویات، نباید هرگز به دشمن فرصت حمله داد.

آسودی اضافه کرد: ما باید به صورت پیوسته و با استمرار خاصی به دشمن حمله کنیم و بدانیم که اگر خدای نکرده به دشمن فرصت حمله بدهیم یا در این راه کوتاهی کنیم، عواقب آن دامن‏گیر خود ما می‏شود.

وی تصریح کرد: اگر ذره‏ای از تهاجم فرهنگی به دشمن عقب‏نشینی کنیم، دنیای استکبار ما را گرفتار حواشی بسیاری می‏کند و در نهایت به ما ضربه اساسی خود را وارد خواهد کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای قدرت فرهنگی بسیاری است که حتی در سایر کشورها نیز شاهد نفوذ آن در برهه کنونی هستیم، اظهار داشت: در مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و انقلاب، همواره باید از قدرت نرم نظام بهره ببریم و بدانیم که در این راه، مقاومت حرف نخست را می‏زند.

آسودی همچنین گفت: بالاترین قدرتی که در حوزه نرم برای انقلاب و جمهوری اسلامی ایران متصور بوده، اسلام، قرآن کریم، نهضت امام حسین(ع)، سیره و روش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و حضرت صاحب‏الزمان (عج) است.

وی در همین باره یادآور شد: مسئولان و مردم کشورمان باید همیشه از منابع قدرت نرم خود استفاده کرده و آنها را علیه دشمن متخاصم به‏کار بگیرند.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در وهله نخست باید از این منابع، به خوبی در تربیت معنوی نوجوانان و جوانان و جامعه اسلامی استفاده کرد.

آسودی افزود: در مرحله بعد نیز می‏توانیم ضمن دعوت جهانیان به مکتب نورانی و حیات‏بخش اسلام، به فرهنگ دشمن حمله برده و آموزه‏های اسلامی را در جهان گسترش دهیم.

انتهای پیام/ی10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول