اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان:

حج تحقق شعار همدلی و برابری در اسلام است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان گفت: مهم‌ترین اثر حج تحقق شعار برابری و همدلی در اسلام است.

حج تحقق شعار همدلی و برابری در اسلام است

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه حج در اصل به معنای قصد و عزم‌کردن است، اظهار کرد: حاجی قصد خانه خدا می‌کند اگر چه خداوند خانه‌ای ندارد و به تعبیر قرآن کریم هر کجا که بنگریم خانه خداست، اما کعبه مکانی است که توسط انبیای الهی به عنوان نماد وحدت مسلمانان ساخته شده است.

وی در مورد موقعیت کعبه گفت: این مکان که از پیشینه بسیار درخشانی برخوردار است در عین حال بسیار ساده و بی‌آلایش است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان افزود: محل خانه خدا با وجود اینکه جاذبه جغرافیایی ندارد، اما منسوب به حضرت حق است و مسلمانان دنیا با اجتماع در آن وحدت و همدلی خود را به منصه ظهور می‌گذارند.

وی در ارتباط با آثار حج بیان کرد: اراده راسخ همه مسلمانان در این سفر معنوی حول یک محور گشتن و سعی‌کردن است و توحید و وحدانیت نقطه اوج آن است.

ارزانی ادامه داد: در مقابل دشمن ایستادن و او را شناختن و او را رمی کردن، آموزش صبر و وقوف، جستجو و کنکاش از دیگر ثمرات حج است.

وی اضافه کرد: مقابله با هوای نفس و کنار زدن مظاهر دنیوی همه برای رسیدن به هدفی مقدس است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان در پایان تصریح کرد: مهم‌ترین اثر حج تحقق شعار برابری در اسلام و همدلی است و مسلمانان سراسر جهان صرف نظر از سیاه یا سفید بودن، زن یا مرد بودن، بزرگ یا کوچک بودن و از هر ملیتی که باشند آغاز و فرجام مشخصی دارند و هدف واحدی را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول