اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران آذربایجان‌غربی خبر داد

احداث 300 واحد مسکونی در ورزقان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی از ساخت و ساز 300 واحد مسکونی در منطقه زلزله‌زده ورزقان خبر داد.

احداث 300 واحد مسکونی در ورزقان

محبوب زارع امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه اکیپ امداد و نجات و مسئولان مرتبط در کمترین فاصله زمانی در منطقه زلزله‌زده حاضر شدند این نشان می‌دهد آمادگی کافی در این خطه برای مقابله با بلایای مختلف وجود دارد لیکن در هفته کاهش اثرهای بلایای طبیعی باید اقشار مختلف را با اهمیت این مبحث آشنا کرد.

وی تصریح کرد: ساخت و‌ساز این واحدهای مسکونی توسط کمیته امداد امام خمینی دنبال می‌شود لیکن امیدواریم در زمان مناسب و قبل از فرا رسیدن فصل سرما و آغاز بارندگی‌ها‌، عملیات عمرانی این پروِِژه‌ها به پایان رسیده و به صاحبان آنها تحویل داده شود.

وی با اظهار به اینکه دو ساعت و نیم بعد از دریافت گزارش وقوع زلزله، در منطقه حاضر شدیم ادامه داد: این قدرت و توانایی بین مسئولان وجود داشت که مدیریت ورزقان را برای امداد و نجات همچنین اداره امور بعد از آن بر عهده بگیرند ولی با این وجود برای ارتقای توانایی‌ها باید تلاش شود.

زارع به وقوع سانحه هوایی در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: تجربه تلخ سقوط هواپیما در کشور تکرار شده است ولی می‌توان گفت آذربایجان‌غربی تنها استانی است که 25 نفر را از این واقعه دلخراش نجات داده و در بیمارستان‌ها برای حفظ آنها تلاش بی‌امانی آغاز شد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی با اظهار به اینکه باید از زلزله آذربایجان‌شرقی و ترکیه عبرت گرفت اظهار داشت: باید هشدارها و آموزش‌های لازم به اقشار مختلف مردم ارائه شود تا در زمان وقوع بلای طبیعی و تصنعی، مناسب‌ترین واکنش را از خود نشان دهند و در کمک‌رسانی به مصدومان، آواربرداری و … به یاری مسئولان بشتابند.

وی با اظهار به اینکه مدیریت بحران، حضور در سوانح و بلایا وظیفه انحصاری اورژانس و هلال احمر نیست خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در این وادی وارد شده و احساس مسئولیت کنند، همچنین متناسب با ساختار سازمانی و مختصات کاری خود برای پیشگیری، مقابله و کاهش اثرات تلاش کنند.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول