اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

اردبیل در نوسازی مسکن زلزله‌زدگان پیشتاز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: بنیاد مسکن استان اردبیل در نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن زلزله‌زدگان در شهر اهر دستگاهی پیشتاز و نمونه است.

اردبیل در نوسازی مسکن زلزله‌زدگان پیشتاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌‌علیزاده صبح امروز در جلسه برسی طرح‌های توسعه ساخت مسکن در مناطق زلزله‌زده  اظهار داشت: تا کنون یک هزار و 485 مورد تشکیل پرونده و بیش از 590 معرفی به بانک را شاهد بودیم به طوری که تعدادی از واحدهای مسکونی احداثی تکمیل شده و به تدریج در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه کارهای عمرانی و اجرایی به سرعت در این مناطق در حال اجراست، افزود: با توجه به سرمای هوا و ضرورت احداث سرپناهی برای زلزله‌زدگان ما تمام تجهیزات و امکانات خود را به کار گرفتیم تا کار عمرانی و اجرایی سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی فعال بودن 92 دستگاه ماشین‌‌لات سنگین و فعالیت 9 ستاد معین بازسازی در شهرهای مختلف را یادآور شد و ابراز داشت: در حال حاضر حدود 60 واحد از مساکن زلزله‌زدگان اهر مراحل پایانی تکمیل را سپری می‌کند.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل دستگاه‌ها و نهادهای مختلف یاریگر بنیاد مسکن بودند تا عملیات ساخت و ساز به سرعت اجرایی و عملیاتی شود به گونه‌ای که راه  شهرسازی، شهرداری و موسسه عاشورا بخشی از امکانات خود را در اختیار این مجموعه قرار دادند.

وی تصریح کرد: در کنار این اقدامات پی‌ریزی یک هزار و 100 واحد مسکونی را انجام دادیم و مراحل فیزیکی احداث ساختمان که در فاز بندی تعیین شده رو به جلو حرکت می‌کند و پیشرفتی معادل 30 تا 70 درصد داشته است.

این مسئول اولویت احداث را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ساخت 500 واحد مسکن مقاوم‌سازی اعلام کرد و افزود: قرار است در 19 روستای اهر و دو بخش این مجموعه‌ها را احداث کرده و تحویل متقاضیان دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حاج‌علیزاده در پایان سخنان خود اظهار داشت: از یک ماه پیش بعد از آوار برداری و حمل مصالح به منطقه کارهای عمرانی و اجرایی را آغاز کردیم و حتی 13 اکیپ مهندسی ناظر را نیز در منطقه مستقر کردیم تا به ساخت و سازها نظارت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول